دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جدید شورشیان فارک در کلمبیا قصد دارد حملات بیشتری را تدارک ببیند.

خبرگزاری آلمان از بوگوتا گزارش داد، روزنامه اسپانیایی «ال اسپکتادور» به نقل از ایمیلی که گوئلرمو لئون سائنز وارگاس، مشهور به آلفونزو کانو به افرادش ارسال کرده است، نوشت از طریق این اقدامات است که این سازمان چریکی دوباره توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

به گفته وی، این حملات می‌تواند شامل خرید راکت‌هایی برای حمله راهبردی به ارتش کلمبیا و دولت این کشور باشد. علاوه بر این مین‌های زمینی بیشتری کار گذاشته خواهد شد.

کانو در همین حال پیشنهاد داد که حزبی سیاسی تاسیس شود که تحت کنترل چپگرایان فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) قرار گیرد. این گروه همچنین قصد دارد به تقویت هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا بپردازد.

معمای روند آینده

مدت‌هاست از زمانی که مانوئل مارولاندا، بنیانگذار فارک و رییس سابق آن در ماه مارس جان باخت، روندی که شورشیان در آینده پیگیری خواهند کرد به معما تبدیل شده بود . کانو 59 ساله از آن زمان رییس ایدئولوگ فارک بوده است و ناظران گمان می‌کنند وی به ترسیم خط مشی سیاسی حزب هم خواهد پرداخت.

فردی پادیلا دو لئون، رییس ستاد مشترک کلمبیا صحت ایمیلی را که گزارش آن منتشر شده، تایید کرده است. وی در رادیو اعلام کرد عوامل اطلاعاتی این ایمیل را رهگیری کرده‌اند.

فارک قدیمی‌ترین گروه چریکی آمریکای لاتین است و بخش‌هایی از جنگل‌های کلمبیا را تحت کنترل خود دارد. این گروه در کلمبیا بیش از 700 گروگان دارد. یکی از مشهورترین زندانیان این گروه، اینگرید بتانکور، سیاستمدار فرانسوی کلمبیایی بود که نامزد سابق ریاست جمهوری در این کشور شده بود. او ابتدای ماه ژوئیه در عملیاتی اطلاعاتی پس از شش سال اسارت آزاد شد.

کد خبر 64564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز