تیم ملی ایران در سال۲۰۲۱ در رنکینگ فیفا در رتبه اول آسیا و بیست‌ویکم جهان ایستاد اما این همه افتخارات تیم ما در این سال میلادی نبود.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ ایران در کنار تیم ملی آرژانتین و الجزایر تنها تیم‌های ملی بدون شکست در سال۲۰۲۱ بودند و ۳۶۵روز را بدون باخت سپری کردند.

ایران پیش از آغاز این سال بدون شکست، ۲‌باخت پیاپی با ویلموتس به عراق و بحرین داده بود. مدتی طولانی هم از بازی‌های ملی خبری نبود تا اینکه روند بدون باخت ما شروع شد؛ آن‌هم با مربی ارزان‌قیمتی که هنوز هم خیلی‌ها نتوانسته‌اند حضور او را روی نیمکت هضم کنند و اختلافاتی بین کادر فنی و مهدی طارمی رخ داد که منجر به کنار گذاشته‌شدن مهاجم پورتو از تیم شد.

سال جدید با پیروزی ۳ بر صفر در بازی دوستانه مقابل سوریه آغاز شد و دقیقا با همین نتیجه و مقابل همین تیم به پایان رسید. از آخرین باخت تیم ملی و دوران نحس ویلموتس ۱۳‌بازی می‌گذرد. از آن به بعد به ۱۲‌برد و یک ‌مساوی رسیده‌ایم که تنها تساوی ما مقابل کره‌جنوبی بود که در تهران یک-یک شدیم. آرژانتین و الجزایر هم سالی بی‌شکست را پشت‌سر گذاشتند.

ایتالیا نتوانست به روند بدون باخت خود ادامه دهد و در لیگ ملت‌های اروپا، ۲‌شکست در نیمه‌نهایی و رده‌بندی مقابل اسپانیا و بلژیک متحمل شد اما پیش از آن به رکورد تیم ملی برزیل رسیده بود. آرژانتین که سرانجام موفق شد با مسی به یک جام قهرمانی برسد و کوپاآمریکا را ببرد، در ۱۱دیدار خود در سال۲۰۲۱ به پیروزی رسید و ۵بار مساوی کرد.

دیگر تیم بدون باخت این سال الجزایر بود که با نسل درخشانی که دارد از اکتبر سال۲۰۱۹ هیچ شکستی متحمل نشده است. در لیست اعلام‌شده سایت گل از بهترین بازیکنان فعال جهان عرب در فوتبال، ۹تای آنها الجزایری هستند. این تیم در سال۲۰۲۱ موفق شد در ۱۳بازی به پیروزی برسد و در ۴مسابقه هم به نتیجه تساوی دست پیدا کند. آنها در رقابت‌های عرب‌کاپ با پیروزی برابر تونس، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

کد خبر 645894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha