ولی اسماعیلی گفت: بند مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از ۲ سال به سال ۳ را نیز حذف کردیم.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات اخیر این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال آینده گفت: بند الحاقی درباره وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۱  گنجانده شد که بر اساس آن مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج و ۱۵۰ میلیون تومان برای زوجه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طبق پیشنهاد کمیسیون مبلغ صد میلیون تومان اضافه بر ۱۵۰ میلیون برای ازدواج پسران تا سن ۲۵ سالگی و دختران تا سن ۲۳ سالگی در نظر گرفته شد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه باز پرداخت وام ازدواج را از ۷ سال به ۱۰ سال افزایش دادیم، عنوان کرد:  ضامن کارمند را نیز حذف و سفته معتبر را جایگزین کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی را کلا حذف و بند مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از ۲ به ۳ سال را نیز حذف کردیم، اظهار داشت: افزایش حداقل حقوق به ۵ میلیون تومان و معافیت مالیاتی را به زیر حقوق ۶ میلیون اختصاص دادیم که‌در لایحه دولت ۵ میلیون تومان بود.

اسماعیلی اضافه کرد: افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی برای کمیته امداد و بهزیستی یکی دیگر از مصوبات کمیسیون بود.

کد خبر 647058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    برای همسانسازی حقوق بازنشستگان چه اقدامی کردید؟تاکی باید این بندگان خدا چشم انتظار اقدام شماباشند؟سفره آنها نه که کوچک،بلکه جمع شده. زیبا نیست که آنها مجبورشوند،دست ازالتماس ونامه نگاری وخواهش والتماس برداشته وبه روش دیگری مطالبه گری نمایند
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 0
    اگر عمل شود خوب است
  • حسین IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    درود بر رییس کمیسیون که سن بازنشستگی را زیاد نکرد.من بدبخت میشدم
  • IN ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    خسته نباشید.....عزیزان دل...
  • حسن IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    آیادرخانواده نمایندگان بازنشسته ای نیست که درحین خدمت نتونسته رییس بشه ورفیقش که ا زاونم پایین تربوده رییس شده وحالاحقوق زیادمیگیره،بخدابرخی مث من جایی براریختن بیمه نداریم مجبورم آزاد بریزم حق بیمه بیشتر میدم ولی حقوق بازنشستگی کمترمیشه چرا حقوق یکسان نمیشه ؟مگه هزینه‌هایکی نیست؟