همزمان با ایام شهادت سردار سلیمانی و تشییع شهدای گمنام در شهر تهران فرهنگسرای مقاومت به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ برپا شد.

فرهنگسرای مقاومت

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :  همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و مراسم تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در شهر تهران که امروز ۱۶ دی‌ماه از دانشگاه تهران آغازمی‌شود، فرهنگسرای سرو موکبی با عنوان «فرهنگسرای مقاومت» برپا کرده است.

در این موکب عزاداری برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است. ویژه برنامه «رادیو سردار» یکی از برنامه‌های فرهنگسرای مقاومت است که به تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب پرداخته و در این قالب مکتب شهید سلیمانی را معرفی می‌کند. بازنمایی نقش فرماندهان شهید مقاومت به ویژه شهید ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی و بیان ابعاد شخصیتی و سبک زندگی سردار دل‌ها از جمله موضوعاتی است که در رادیو سردار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با هدف الگوسازی سردار سلیمانی و معرفی این اسوه ایثار، اخلاص و مقاومت، نقاشی های با محوریت سردار دل‌ها با عنوان «سردار استقامت»  از برنامه این فرهنگسرا است.دل‌نوشته‌هایی تقدیم به سردار دل‌ها در قالب ایستگاه ادبی  با عنوان «می‌خواهم مثل تو باشم» ،ورک شاپ خوشنویسی با عنوان «مشق شهادت»، نمایشگاه کتاب با عنوان «سردار مهربان، یار مهربان»، من و شهید سردارم شامل عکس یادگاری با تندیس شهید سلیمانی، نگاه گذر عفاف و حجاب ، ورکشاپ تصویرسازی، اهداء گیره روسری، اهداء سربند یا فاطمه الزهراء ، چهارپایه خوانی و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای مقاومت است. 

براساس این گزارش، موکب «فرهنگسرای مقاومت» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و در خیابان حافظ، نرسیده به زیر گذر حسن آباد، ۱۰ متر قبل از خیابان پیام انقلاب برپا شده و از ساعت ۸ تا ۱۶ به شهروندان عزیز خدمات می‌دهد. 

کد خبر 648077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha