یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
۲ نفر

مشکات‌الزهرا صفی در سال ۱۳۸۳ در کرج بدنیا آمد. او در سال ۲۰۲۲ در لیست ۱۰۰ تنیسور برتر جهان از سوی فدراسیون جهانی تنیس قرار گرفت.

مشکات الزهرا صفی

به گزارش همشهری آنلاین، مشکات الزهرا صفی تنیسور نوجوان ایرانی در ژانویه ۲۰۲۲ در رنکینگ برترین‌های دنیا در رده سنی جوانان که از سوی  فدراسیون جهانی تنیس ( ITF ) اعلام گردید  موفق شد با کسب حد نصاب لازم جزو صد تنیسور برتر دنیا معرفی شود.

پیشینه

مشکات الزهرا صفی نماینده کشورمان پس از کسب نتایج‌ درخشان در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال موفق شد برای نخستین بار نام خود را در بین ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا مطرح کند و با اعلام فدراسیون جهانی در جایگاه ۸۷ دنیا قرار گیرد. در حالی نماینده کشورمان در بین ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا قرار گرفت که تاکنون هیچ‌ یک‌ از بازیکنان ایرانی موفق به کسب این عنوان ارزشمند نشده بودند. همچنین مشکات الزهرا صفی با کسب حد نصاب لازم به عنوان‌ اولین ایرانی موفق به حضور در رقابت های معتبر گرند اسلم جوانان شد.

مشکات ملی‌پوش با سابقه و با استعداد تیم ملی کشورمان قبلاً در رنکینگ ۲۱۸ جهانی قرار گرفته بود اما در سال ۲۰۲۲ موفق شد رتبه ۸۷ رنکینگ جهانی را به دست آورد.

زندگینامه: مشکات‌الزهرا صفی (۱۳۸۳-)

مشکات الزهرا صفی در اول خرداد ۱۴۰۰ از ایران با برتری قاطع مقابل نماینده ترکیه عنوان قهرمانی تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس شیراز را به نام خود کرد.

زندگینامه: مشکات‌الزهرا صفی (۱۳۸۳-)

کد خبر 652163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Arash IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    13 2
    با سلام ای مدیران و صاحب منصبان وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی لطفا از این خواهر تنیسور حمایتهای لازم را بعمل آورید که چه بسا با حمایت از ایشان جهان تنیس ستاره دیگر چون خواهران ویلیامز ماریا شاراپوا و اشتفی گراف کیم کلایجرز دیگری را به خود ببیند.