بنابه درخواست شهروندان، کسبه و معتمدان بازار تهران، دستفروشان و بساط‌گستران خیابان پانزده خرداد ساماندهی شدند و درصورت تخلف، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

ساماندهی دستفروشان

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: این طرح با مشترک نیروی انتظامی، یگان امداد، شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و شهرداری منطقه۱۲ در خیابان پانزده خرداد و اطراف بازار تهران اجرا می‌شود.

شهردار منطقه۱۲ هدف از اجرای این طرح را برخورد با عوامل بساط‌گستر در معابر غیرقانونی و ساماندهی آنان در مکان‌های مجاز اعلام کرد و گفت: «براساس ماده۶۹۲ قانون مجازات اسلامی که هرگونه سدمعبر، تجاوز به حقوق مشروع دیگران است، بساط‌گستری ممنون است. به همین دلیل هفته گذشته اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام و هشدارها و تذکرهای لازم به همه دستفروشان و بساط‌گستران داده شد و براساس دستور مقام قضایی، نسبت به جمع‌آوری بساط دستفروشان اقدام می‌کنیم. همچنین با توجه به ظرفیت محدودی که در پیاده‌راه خیابان پانزده خرداد وجود دارد و محل عبور عابران است، حضور دستفروشان در این فضا دخل و تصرف در حقوق عامه است و مشکلات زیادی در رفت‌وآمد و حضور شهروندان در بازار ایجاد می‌کند.»

«امیر یزدی» با اشاره به تلاش شهرداری منطقه برای شناسایی خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی به دستفروشی روی آورده‌اند، افزود: «برنامه‌هایی برای ساماندهی این افراد از ۲ماه پیش آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. با شروع سال آینده نیز در محل‌هایی خارج از محوطه بازار و با تشکیل روزبازارها، برای امرار معاش آنها اقدام خواهیم کرد. ضمن اینکه از چندی پیش عده‌ای از آنان با برپایی حدود ۸۰میز در محور باب‌همایون ساماندهی شده‌اند و هر روز از ساعت۱۵ به بعد مشغول کار می شوند.»

وی با بیان اینکه بیشتر اجناسی که از طریق دستفروشی عرضه می‌شود، به دلیل اینکه از تولیدکننده و فروشگاه مشخصی تهیه نشده‌اند، اسباب نارضایتی و گلایه مردم را فراهم می‌سازند، افزود: «شاید در ظاهر جنس خریداری‌شده، ارزان‌تر از اجناس مغازه‌دارهاست، ولی از نظر سلامت جنس و خدمات پس از فروش دچار ضعف است. متأسفانه براساس مطالعات انجام‌ شده در بازار تهران، علت ارزانی برخی از این کالاها مسروقه بودن آنهاست یا به دلیل نقص، دوخت نامناسب و نداشتن کیفیت، ارزان‌تر به فروش می‌رسند.»

کد خبر 657203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha