تنها مدرسه «اختلال یادگیری» درمنطقه۱۸ که به دلیل فرسودگی بسیار زیاد درچند قدمی تعطیلی قرار داشت، به همت جهادگران قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران از نو مرمت و بازسازی شد و اکنون دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری درمناطق همجوار می‌توانند از این فضای آموزشی استفاده کنند.

بازسازی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: مدرسه «اختلال یادگیری» تنها واحد آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان خاص در منطقه۱۸ بود که به دلیل فرسودگی بسیار زیاد در آستانه تعطیلی قرار داشت. این مدرسه در هر سال تحصیلی به تعداد ۴۵۰ دانش‌آموز ابتدایی از ۴ منطقه شامل مناطق۹، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌کند و برای ساکنان جنوب شهر تهران نعمت بزرگی به حساب می‌آید. زمزمه تعطیلی اجباری این مدرسه ناراحتی و نگرانی والدین را به همراه داشت تا اینکه اتفاق خوبی افتاد. اعضای قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران از این ماجرا با خبر شدند و خیلی زود به میدان آمدند و نگذاشتند دانش‌آموزان این مدرسه، پایگاه علم و دانش را از دست بدهند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران دراین‌باره به خبرنگار همشهری محله گفت:«وقتی از ماجرای تعطیلی این مدرسه با خبر شدیم در گروه مجازی که جهادگران در آن عضویت دارند فراخوان دادیم تا افرادی که می‌توانند در بازسازی و نوسازی مدرسه مشارکت داشته باشند خیلی زود اعلام آمادگی کنند. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که افراد زیادی برای این کار داوطلب شدند. بنابراین خیلی زود به کمک افراد خیر و نیکوکار ابزار و مصالح ساختمانی تهیه و اعضای قرارگاه جهادی در محل حاضر و برای تعمیر و بازسازی اصولی این مدرسه آستین بالا زدند و ظرف مدت زمان کمی با حضور ۴۰۰ جهادگر مرمت و بازسازی مدرسه را به سرانجام رساندند. ایزوگام پشت‌بام، آسفالت حیاط، گچ‌کاری، برق کشی، رنگ آمیزی محوطه ساختمان و دیوار کلاس‌ها، تعمیر موتور خانه، ساخت منزل برای سرایدار، تجهیز فضای آموزشی و... از جمله این کارهاست.»

«جواد قربانی» در ادامه برای آشنایی بیشتر با اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران گفت:«قرارگاه جهادی کاملا مردمی است و وابسته جایی نیست. برای همین در اینجا از اقشار و طبقات اجتماعی مختلف از دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور، اساتید دانشگاه‌ها، طلاب حوزه علمیه قم، پزشک، مهندس، کاسب، کارمند و حتی دانش‌آموز داوطلب و جهادگر وجود دارد. وقتی قرار باشد خدمتی و کاری انجام شود این افراد کنار هم قرار می‌گیرند و برای محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم قدم بر می‌دارند.»
قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران در منطقه۱۸ و در محله خلیج فارس واقع شده و اکنون بیش از۴۰۰ داوطلب ثابت و جهادگر افتخاری دارد که بدون چشمداشت مادی و دریافت حقوق برای محرومیت‌زدایی به میدان آمده‌اند.

کد خبر 658157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha