مقامات اوکراینی روز جمعه ادعا کردند، هکرهایی که برای وزارت دفاع بلاروس کار می‌کنند «انبوهی» از ایمیل‌های فیشینگ را ارسال کرده‌اند که سعی در به خطر انداختن حساب‌های ایمیل خصوصی پرسنل نظامی اوکراینی دارد.

هکر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، هنوز مشخص نیست که تلاش‌های هک تا چه حد موفقیت آمیز بوده است، اما آنها می‌توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی بلاروس و در نتیجه نیروهای روسی در هنگام حمله به کی‌یف، پایتخت اوکراین قرار دهند.

تیم واکنش اضطراری رایانه‌ای دولت اوکراین در یک پست فیسبوک اعلام کرد: «پس از نقض یک حساب ایمیل، هکرها ایمیل‌های مخرب دیگری را به مخاطبین حساب ارسال می‌کنند تا کمپین هک را تبلیغ کنند.»

ویکتور ژورا، یک مقام ارشد امنیت سایبری در سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین به سی‌ان‌ان گفت که هدف از افشای کمپین فیشینگ «جلوگیری از تأثیر بیشتر آن بود.»

ژورا گفت که مقامات هنوز نمی‌دانند هک‌ها تا چه حد موفق بوده‌اند. وزارت دفاع بلاروس تاکنون واکنشی به این اظهارات نشان نداده است.

بلاروس نقش مهمی در تهاجم روسیه به اوکراین داشته است. به گفته مقامات اوکراینی، نیروهای روسیه با حمایت بلاروس از مرز این کشور وارد اوکراین شده‌اند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ۹ شرکت دفاعی بلاروسی را به دلیل حمایت از حمله روسیه تحریم کرده است.

این گروه هکر بلاروس سابقه طولانی در عملیات هک و نشت اطلاعات اعضای ناتو داشته است. به گفته تحلیلگران امنیت سایبری، یک گروه عملیات اطلاعاتی مرتبط با هکرها در سال ۲۰۲۰ نامه‌ای جعلی را در وب‌سایت یک آکادمی نظامی لهستان کار گذاشته است که ظاهرا حضور نیروهای آمریکایی در لهستان را محکوم می‌کند.

کد خبر 659897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    این بلاروس احمق دیگه چی میگه این وسط؟