یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
۰ نفر

یک مقام دفتر امانوئل مکرون اعلام کرد رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین برای پایان دادن عملیات نظامی و تضمین امنیت سایت‌های هسته‌ای اوکراین صحبت کرده است.

Putin Macron

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این مقام فرانسوی تایید کرد مکرون و پوتین در روز یکشنبه تقریبا برای دو ساعت مکالمه تلفنی داشته‌اند.

رسانه‌های روسی نیز قبلا آخرین گفتگوهای مکرون و پوتین را گزارش کرده‌اند. مکرون در در طول بحران اوکراین در تماس منظم با پوتین بوده است تا همگام با تلاش‌های بین‌المللی دیگر مسکو را متقاعد کند که این پیکار را که به روز یازدهم رسیده است، پایان دهد.

پوتین روز یکشنبه در مکالمه‌ای که با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه داشت، گفت پیکارش در اوکراین بر اساس برنامه پیش می‌رود و تا زمانی که کی‌یف جنگ را متوقف نکند، پایان نمی‌یابد  و در همین حال تلاش‌ها برای تخلیه شهر بمباران‌شده ماریوپول در جنوب اوکراین برای دومین روز پیاپی با شکست مواجه شد.

اردوغان در این مکالمه از پوتین تقاضا کرد که آتش‌بس در جنگی را که به گفته سازمان ملل گسترده‌ترین بحران آوارگان از هنگام جنگ جهانی دوم را ایجاد کرده است، بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس کرملین در بیانیه‌ای درباره مکالمه پوتین و اردغان از قول رهبر روسیه نوشت: «طرف روسی آماده دیالوگ با مقامات اوکراینی و طرف‌های خارجی برای فیصله دادن به این منازعه است.» بر اساس این بیانیه پوتین ابراز امیدواری کرده است که در دور بعدی مذاکرات میان روسیه و اوکراین، نمایندگان اوکراین رویکرد سازنده‌تری داشته باشند که شرایط موجود را کاملا در نظر گرفته باشد.

شمار تلفات غیرنظامی در جنگ اوکراین نیز بر اساس گزارش سازمان ملل در روز یکشنبه ۳۶۴ نفر شامل بیش از ۲۰ کودک رسید. کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید اغلب کشته‌ و زخمی‌ها در نتیجه استفاده از «سلاح‌های انفجاری با منطقه تاثیر گسترده شامل آتشباری توپخانه سنگین و سامانه‌های موشکی چندپرتابی» بوجود آمده‌اند.

مسکو به طور مکرر حمله به مناطق مسکونی را در جنگ اوکراین انکار کرده است.

کد خبر 662231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 4
    اردوغان و مکرون مکار عددی نیستند که از جناب پوتین شیر مرد بخواهند جنگ را متوقف کند. باید سران اروپا زانو بزنند و سر خم کنند تا شاید به دل شیر مرد روسیه بیفتد تا جنگ را خاتمه دهد.
    • حسن IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      شیر مرد😂😂😂😂