مدیرعامل جدید سامسونگ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «این شرکت انتظار دارد بخش تراشه و اجزای خود در سال جاری عملکرد قوی داشته باشد، زیرا قصد دارد عرضه را با بهبود این عملکرد در بازار جهانی افزایش دهد.»

تراشه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، کیونگ کی - هیون، رئیس بخش و مدیرعامل جدید، بدون ارائه جزئیات بیشتر در جلسه سالانه سهامداران گفت، انتظار می‌ود تجارت تراشه و قطعات از رشد سالانه ۹ درصدی پیش‌بینی شده در بازار جهانی تراشه بهتر عمل کند.

کیونگ گفت که کسب و کار ریخته‌گری سامسونگ به دنبال مشتریان جدید در چین خواهد بود؛ جایی که انتظار رشد بازار بالایی وجود دارد و سامسونگ بر افزایش ظرفیت عرضه از طریق بهبود عملیات در کارخانه‌های خود تمرکز خواهد کرد.

او گفت که آنها همچنین پاسخگویی خود را در تولید تراشه‌های سفارشی در زمینه‌های رشد مانند محاسبات با کارایی بالا و هوش مصنوعی (AI) بهبود می‌بخشند.

کیونگ در پاسخ به سوال سهامداران در مورد بازده پایین برای تراشه‌های پیشرفته ۵ نانومتری یا کمتر، گفت که افزایش اولیه زمان‌بر است، اما عملیات، بهبود تدریجی را نشان می‌دهد.

او در این خصوص گفت: «با ظریف‌تر شدن فرآیند، پیچیدگی افزایش می‌یابد و فرآیندهای مربوط به تراشه‌های ۵ نانومتری یا کمتر به حد فیزیکی دستگاه‌های نیمه‌رسانا نزدیک می‌شوند. سامسونگ با بهینه‌سازی عملیات خط و بهبود مستمر فرآیندهایی که در حال تولید انبوه هستند، قصد دارد هم سودآوری و هم عرضه را بهبود بخشد.»

بیشتر بخوانید:

محدودیت جهانی در عرضه تراشه‌ها و قطعات، به دلیل ظرفیت تولید محدود همراه با رونق تقاضا برای تراشه‌های مورد استفاده در همه چیز، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودرو، سرمایه گذاری دولت‌ها و سازندگان تراشه را به همراه داشته است.

کد خبر 664716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha