شرکت انویدیا تراشه‌ها و فناوری‌های جدیدی را معرفی کرد که به گفته آنها سرعت محاسبات الگوریتم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد و رقابت با سازندگان تراشه‌های رقیب افزایش می‌دهد.

انویدیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت جزئیات تراشه‌های گرافیکی جدید (GPU) را که در هسته زیرساخت‌های هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، با انتشار تراشه H۱۰۰ و یک تراشه پردازشی جدید به نام Grace CPU Superchip، بر اساس فناوری شرکت انگلیسی Arm Ltd ارائه کرد. این اولین تراشه مبتنی بر Arm از انویدیا است که از زمان فروپاشی قرارداد خرید Arm در ماه گذشته، رونمایی شد.

انویدیا همچنین از ابررایانه جدید خود به نام Eos رونمایی کرد که به گفته آنها سریع‌ترین سیستم هوش مصنوعی جهان در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا در کنفرانس آنلاین توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی این شرکت، گفت: «مراکز داده در حال تبدیل شدن به کارخانه‌های هوش مصنوعی هستند؛ کوه‌هایی از داده‌ها را پردازش و پالایش می‌کنند تا اطلاعات تولید کنند.»

انویدیا گفت که فناوری‌های جدید با هم به کاهش زمان محاسباتی از هفته‌ها به روزها برای برخی از کارهای مربوط به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کنند.

شرکت‌ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای چیزهای زیادی استفاده کرده‌اند؛ از ارائه توصیه‌هایی برای تماشای ویدیوهای آینده در تلویزیون و تلفن‌های همراه تا کشف داروی جدید.

باب او دانل، تحلیلگر ارشد در TECHnalysis Research می‌گوید: «از آخرین اعلامیه‌ها مشخص است که انویدیا در حال تبدیل شدن به یک تهدید مهم‌تر برای اینتل و AMD در بازارهای مرکز داده و رایانش ابری است.»

شرکت اینتل بزرگ‌ترین سازنده پردازنده‌های مرکزی برای مراکز داده بوده، اما شاهد رقابت برای افزایش سریع فضای پردرآمد است.

با این حال، ولاد گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در شرکت تحقیقاتی Omdia، گفت که نگرانی‌هایی در مورد مصرف انرژی تراشه H۱۰۰ دارد و گفت که ممکن است جذابیت بازار پردازنده را کاهش دهد.

کولت کرس، مدیر مالی انویدیا، گفت که با تراشه‌های جدید که محاسبات هوش مصنوعی را به جلو می‌برند، فرصت بازار این شرکت حدود یک تریلیون دلار است؛ از بازی گرفته تا تراشه‌ها و سیستم‌ها و کسب‌وکارهای سازمانی.

کد خبر 665792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha