دولت ایتالیا آماده است تا استفاده از نرم‌افزارهای ضد ویروس روسی را در بخش عمومی محدود کند، زیرا می ترسد مسکو برنامه‌های هک وب‌سایت‌های کلیدی را در دستور کار خود داشته باشد.

کسپرسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانکو گابریلی، معاون وزیر امنیت به سنا گفت که دولت در حال کار بر روی قوانینی است تا به نهادهای دولتی اجازه دهد نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط آزمایشگاه کسپرسکی مستقر در روسیه را قطع کنند.

یک منبع دولتی به رویترز گفت که قوانین جدید به ادارات دولتی این امکان را می‌دهد که همه نرم‌افزارهایی را که بالقوه خطرناک تلقی می‌شوند، بدون مجازات جایگزین کنند.

منبع دوم نیز گفت که این مقررات می‌تواند در این هفته تصویب شود.

دفتر کسپرسکی (Kaspersky) در ایتالیا اعلام کرد که وضعیت را با نگرانی بزرگ زیر نظر دارد و به ویژه نگران کارکنان خود است و هشدار داد که آنها در خطر رنج‌بردن از تصمیماتی هستند که به جای مسائل فنی مبتنی بر ژئوپلیتیک است.

کسپرسکی در ایمیلی به رویترز نوشت: «ما امیدواریم که این نگرش منجر به اجرای قوانین غیرلیبرالی که در درجه اول بر شرکای ایتالیایی، خانواده‌ها و شهروندان ما تأثیر بگذارد، نشود.»

کسپرسکی افزود که آنها یک شرکت خصوصی هستند که هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد.

در توصیه‌ای که روز سه‌شنبه صادر شد، آژانس دولتی امنیت سایبری ایتالیا گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های مرتبط با روسیه از زمان شروع عملیات روسیه  در اوکراین در ۲۴ فوریه به خطر افتاده باشد.

با این حال، هشدار داد که خطرات باید در بحبوحه کشمکش‌های فزاینده مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. ضمن اینکه نرم‌افزارهای ضد ویروس به دلیل «سطح بالای تهاجمی» سیستم‌هایی که به آنها خدمت می‌کنند، حساس هستند.

در اوایل این هفته، آژانس امنیت سایبری آلمان به کاربران نرم‌افزار کسپرسکی هشدار داد که خطر جدی حمله هکری موفق را به همراه دارد.

تیم فرمول یک فراری به نشانه حساسیت دنیای تجارت ایتالیا در مورد روابط خود با کسپرسکی، روز پنجشنبه اعلام کرد که قرارداد حمایت مالی خود با این شرکت با توافق دوجانبه به حالت تعلیق درآمده است. سخنگوی فراری همچنین گفت که این شرکت در حال ارزیابی استفاده خود از نرم‌افزار آنتی ویروس کسپرسکی است.

کد خبر 665036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha