دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های این سازمان احداث  ورودی برای شهر است، گفت: در چهار ورودی تهران نمادهای شهری ساخته می‌شود.

دروازه شهر

به گزارش همشهری آنلاین، رضا صیادی، ساخت ورودی برای کلانشهر تهران را مهم شمارد و گفت: این ورودی‌ها باید از سمت فروگاه امام(ره)، فرودگاه مهرآباد، منطقه ۱۵، منطقه ۲۱ باشد، به همین منظور با تمام شهردارانی که بخشی از حوزه مأموریتی‌شان در بخش ورودی‌های تهران است صحبت کرده‌ایم. همچنین با مشاور قراردادی بسته‌ایم تا مطالعات لازم در این زمینه انجام شود. 

او افزود: ساخت ورودی‌های تهران را همزمان پیش می‌بریم البته امسال بخشی از پروژه آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم که ساخت ورودی‌های تهران را همزمان پیش ببریم. البته شاید برخی از پروژه‌ها در سطح طراحی و برخی هم وارد فاز عمرانی و یا بهره‌برداری شوند، اما قطعاً ساخت ورودی برای کلان‌شهر تهران جزو اولویت‌های ماست.  

به گزارش شهر، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به ویژگی‌های ورودی های شهر اشاره کرد و گفت :باید از سازه‌های حجمی، نور، مبلمان و... در طراحی دروازه‌ها استفاده شود. همچنین مناسبات ترافیکی، شهری و مباحث فرهنگی هم باید لحاظ کنیم ضمن اینکه یکی از دغدغه‌های ما این است که بتوانیم دروازه‌هایی برای شهر تهران با هویت تهران قدیم ایجاد کنیم.

صیادی افزود: البته ورودی تهران از سمت اتوبان امام رضا(ع) با موضوع‌ محوری امام رضا(ع) انجام می‌شود و برای دروازه تهران از سمت فرودگاه امام خمینی(ره) که مسافران خارجی از این محل وارد شهر می‌شوند شاید لازم باشد پروژه ما رویکرد بین‌المللی داشته باشد.

کد خبر 667515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha