یکی از سخنگویان شرکت متاپلتفرمز تایید کرد، فیسبوک هشتگ‌های مربوط به مرگ غیرنظامیان در شمال اوکراین را محدود کرده است.

متا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش‌ها درباره قتل‌های صورت گرفته در شهر بوچا، خارج از کی‌یف، وعده تحریم‌های بیشتر غرب را علیه مسکو داده است.

اندی استون، سخنگوی متا گفت: «سیستم‌های خودکاری که تصاویر خشونت‌آمیز را در فیسبوک و اینستاگرام اسکن می‌کنند، مسئول مسدود کردن هشتگ‌هایی در خصوص بوچا هستند.

او در توییتر نوشت: «این به طور خودکار به دلیل محتوای گرافیکی که افراد با استفاده از این هشتگ‌ها ارسال می‌کردند، اتفاق افتاد. وقتی دیروز از موضوع مطلع شدیم، به سرعت برای رفع انسداد هشتگ‌ها اقدام کردیم.»

فیسبوک و اینستاگرام اجازه ارسال محتوای گرافیکی و خشونت‌آمیز را زمانی می‌دهند که برای افزایش آگاهی در مورد نقض احتمالی حقوق بشر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما اگر محتوای آن به شدت صریح باشد یا درد و رنج را جشن می‌گیرد، آن را حذف می‌کند.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی همچنین برچسب‌های هشداری را به برخی از پست‌های گرافیکی اضافه می‌کند که کاربران باید قبل از دیدن تصاویر روی آنها کلیک کنند.

گروه‌های حقوق بشر از رویکرد متا برای حذف محتوای خشونت‌آمیز در طول درگیری‌ها انتقاد کرده‌اند و می‌گویند که پاکسازی داده‌ها از سرورهایش پس از ۹۰ روز منجر به حذف شواهد حیاتی جنایات جنگی می‌شود.

استون گفت که متا در حال بررسی راه‌هایی برای حفظ این نوع و انواع دیگر محتوا در صورت حذف آن است؛ به‌ویژه در رابطه با جنگ در اوکراین.

روسیه هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان را رد کرده و آن را داستان‌پردازی برای تخریب دانسته است.

کد خبر 667880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha