چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حملات نیروی‌های نظامی آمریکا به پاکستان و سوریه ، تصریح کرد: آمریکا تصور نکند که این بازیگوشی‌ها بی‌هزینه است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه 8 آبان مجلس یادآور شد: درطی دو ماه اخیر، آمریکا چندین بار به کشور اسلامی پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم حمله کرد و ده‌ها تن از مردم پاکستان را به خاک و خون کشید.

رئیس مجلس تصریح کرد‌: آمریکا اینک این حرکت را در مورد کشور اسلامی سوریه تکرار کرده است.

لاریجانی افزود‌: این اقدامات یک ماجراجویی جدید در منطقه است که عواقب آن در هدایت آمریکا نخواهد بود و علاج آن نیز در تذکرات سیاسی و شکایات دیپلماتیک نیست.

وی تصریح کرد: سبک و سیاق رفتاری آمریکا در این گونه تجاوزات صرفا با پاسخ محکم و غیر قابل تصور به آن قابل جلوگیری است. همان شیوه‌ای که شهید فهمیده بنیان نهاد همان سیری که حزب الله در مقاومت 33 روزه سیلی محکمی به صهیونیست‌ها زد.

رئیس مجلس تصریح کرد: نقطه ضعف آمریکا و صهیونیست‌ها در نداشتن نیروی مجاهد و شهادت طلب است و تجربه‌های نظامی در دهه‌های اخیر نیز نشان داده است که قدرت نظامی در ادوات پیشرفته نیست بلکه در قدرت ریسک مبتنی بر اراده‌های قوی است همچنان که شهید فهمیده آن راه را آراست.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکا تصور نکند این اقدامان یک بازیگوشی بی هزینه است. باید مراقب باشد که پیکر حجیم خود را روی مین‌های مجاهدین شهادت طلب نیاندازد.

وی سالروز شهادت حسین فهمیده  را به عنوان نماد نوجوانان ایران زمین گرامی داشت و این روز را به نوجوانان و بسیج دانش آموزی تبریک گفت.

لاریجانی افزود‌: بی جهت نبود که امام راحل، شهید فهمیده را مفتخر به راهنمایی ملت نمود چرا که حرکت شهادت طلبانه او از متن و روح تفکر جهادی اسلامی اشباع شده بود و یک راه نو را در جهانی فرورفته در مادیات نشان می‌داد.

رئیس مجلس اضافه کرد‌: این راه امروز توانست سلطه‌گری یکجانبه آمریکا و صهیونیسم را به شکست و عقب نشینی وادار کند.

کد خبر 66979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز