گروه شهری: سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مهم‌ترین مشکلات ما در تهران در نهایت به نبود مدیریت واحد شهری برمی‌گردد و برای این موضوع تاکنون هیچ چاره‌ای اندیشیده‌ نشده است.

این در حالی است که نمی‌توان تهران را پاره پاره اداره کرد، اما متأسفانه تهران از معدود شهرهایی است که به این شکل اداره می‌شود.

به گزارش همشهری، خسرو دانشجو دیروز در پایان یکصد وچهلمین جلسه شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، در جمع خبرنگاران، ضمن ارائه گزارش جلسه شورا، از تصویب طرح ساماندهی کارگران فصلی در شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

براساس مصوبه ساماندهی کارگران فصلی در شهر تهران، مقرر شده یک بانک اطلاعاتی از تعداد، نوع مهارت، مشخصات فردی، محل سکونت و سابقه کاری کارگران ساختمان تهیه شود.

این در حالی است که براساس آمارهای رسمی بیش از یک میلیون و 500 کارگر در بخش ساخت و ساز کشور مشغول به کارند که درصورت ساماندهی می‌توان شرایط مناسبی را برای برخورداری از حقوقی متناسب و اشتغالی قانونمند فراهم کرد.

به گفته سخنگوی شورای شهر، همچنین مقرر شد تمهیدات لازم برای صدور کارت شناسایی به نسبت نوع مهارت فنی کارگران صادر شود تا مجریان و کارفرمایان طرح‌های عمرانی بزرگ ملزم به استفاده از آن دسته کارگران باشند که مجوز اشتغال به کاردارند.

انتقاد از جذب نشدن سرمایه‌های بخش خصوصی

احمد نوریان، معاون امور اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران دیروز در جلسه اعضای شورای شهر شرکت کرد تا گزارشی از چگونگی اجرای مصوبه جلب و جذب مشارکت بخش خصوصی در توسعه فضاهای فرهنگی و مجتمع‌های سینمایی ارائه کند.

دانشجو دیروز از نارضایتی اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری‌های مناطق در این‌باره سخن گفت و خاطرنشان کرد: با وجود استقبال مسئولان ارشد شهرداری مناطق، آن طور که باید و شاید آنها در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای طرح‌های فرهنگی، هنری موفق نبوده‌اند.

بر همین اساس، معاون اجتماعی و فرهنگی از سوی شورای شهر مکلف شد تا گزارش مشخص و مکتوبی از عملکرد شهرداری‌های مناطق در اجرای این مصوبه ظرف 10 روز آینده ارائه دهد تا مشخص شود شهرداری‌های مناطق تا چه اندازه در اجرایی شدن این مصوبه شورا تاثیر داشته‌اند.

مدیریت پاره پاره شهر

استفاده از لفظ پاره پاره برای باور‌پذیرتر کردن معضل نبود مدیریت واحد شهری دیروز برای نخستین بار از سوی سخنگوی شورای شهر تهران اعلام شد.

وی اظهار داشت: تمام مشکلات ما در تهران در نهایت به نبود مدیریت واحد شهری بر می‌گردد.

دانشجو با اعلام این خبر که   مهدی چمران، رئیس شورای شهر با تنی چند از مسئولان دولتی جلسه مشترکی به‌منظور بحث و بررسی بر سر راهکارها و ضرورت مدیریت واحد شهری داشت، از بابت اینکه تاکنون هیچ چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده‌ نشده است، ابراز تأسف کرد و افزود: تهران جزء معدود شهرهای دنیاست که این‌طور پاره پاره اداره می‌شود.

وی با تاکید براین نکته که برای اداره شهر تهران هیچ چاره‌ای جز تحقق مدیریت واحد شهری نیست، توضیح داد: بسیاری از طرح‌‌های شهری عمدتا به‌دلیل وجود تاسیسات شهری نظیر لوله‌های گاز و کابل‌های برق و هماهنگ نبودن مدیریت آنها معطل هستند و تا زمانی که مدیریت واحد شهری وجود نداشته باشد، احتمال تاخیر برای همه طرح‌‌های شهری هست.

سخنگوی شورای شهر در عین حال تاکید کرد که منظور وی از مدیریت واحد شهری به هیچ وجه متوجه مدیریت یک فرد خاص نیست بلکه مدیریت مجموعه‌ای واحد است.

تأ مین انرژی روشنایی فضاهای سبزشهری ازخورشید

براساس مصوبه دیروز شورای شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به استفاده از انرژی‌های پاک در محیط‌های سبز شهری ‌شد.

بر همین اساس، شهرداری باید تا پایان سال 87، روشنایی 10درصد از بوستان‌های شهری را از خورشید تامین کند و هر ساله این میزان را 10 درصد افزایش دهد تا ظرف مدت 10 سال آینده، کل روشنایی بوستان‌های شهری از انرژی خورشید تامین شود.

‌هم‌اکنون به‌عنوان نمونه بخشی از روشنایی بوستان پردیسان از باتری‌های خورشیدی تامین می‌شود

کد خبر 67303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز