طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با بیش از 300 هزار نفر ساعت مطالعه و جلسه کارشناسی در اختیار شورای‌عالی ترافیک قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: امیدوارم چشم انتظار تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران در شورای‌عالی ترافیک نمانیم و سریع‌تر این طرح به نتیجه برسد.

مهدی چمران در جلسه شورای‌عالی ترافیک که با محوریت تصویب طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران برگزار شده بود، با بیان این مطلب خطاب به اعضای شورای‌عالی ترافیک اظهار کرد: همانطور که بسیجی وار این طرح را پس از دریافت بررسی کردید، در ادامه هم همانگونه رفتار کنیدتا ما چشم انتظار تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران نمانیم.

وی با تاکید بر ارسال طرح جامع ترافیک در تاریخ 21 خرداد ماه افزود: گمان می‌کردیم طبق سلسله مراتب اداری، فرمانداری این طرح را سریعا به شورای‌عالی ترافیک ارسال خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک شهر تهران برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی خطوط بی‌آرتی و ویژه از جمله برنامه‌های کوتاه مدت و تکمیل خطوط مترو از برنامه‌های بلندمدت این طرح است.

وی همچنین با ابراز گلایه از عدم‌پرداخت اعتبار شهر تهران براساس قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی پس از گذشت 9 ماه از سال، خاطرنشان ساخت: تنها کمکی که به معاونت حمل‌ونقل ترافیک شده است، اختصاص 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی و 13 میلیارد تومان کمک به متروی تهران بوده است و هیچ سهمی از 4 هزار میلیارد تومانی که برای گسترش خطوط حمل‌ونقل عمومی تمامی شهرهای کشور است، به تهران داده نشده است.

براساس این گزارش، مرتضی عراقی سرپرست شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران نیز گفت: برای تحقق استفاده 75 درصدی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیاز به عزم و سرمایه‌گذاری جدی است و در طرح جامع افزایش خطوط مترو، گسترش خطوط ویژه اتوبوسرانی و نوسازی و ساماندهی مینی بوس‌ها و تاکسی‌ها پیش‌بینی شده است.

جلسه شورای‌عالی ترافیک با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران،  معاون عمرانی وزیر کشور و سایر اعضای شورای‌عالی ترافیک برگزار و مقرر شد ظرف یک ماه آینده پس از بررسی طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در کمیته‌های کارشناسی تهران به تصویب شورای‌عالی ترافیک برسد.

کد خبر 69427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز