همشهری‌آنلاین: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در جلسه مسوولان عالی قضایی گفت: 13 آبان با توجه به وقایع و رخدادهایی که در آرا به وقوع پیوسته است، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، رییس قوه قضاییه گفت: در این روز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قدرت و عظمت نظام اسلامی و ذلت استکبار به‌خوبی نشان داده شد.

هاشمی‌ شاهرودی تأکید کرد: این حرکت انقلابی برکات و اثرات بسیاری برای نظام اسلامی ایران دارد و باید اقتدار ایران را به جهانیان ثابت کرد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری نهضت‌های اسلامی و مقاومت ملت‌ها در برابر زورگویی‌های استکبار، مقاومت مردم فلسطین لبنان و دیگر کشورها را نمونه‌هایی از این تأثیرات برشمرد.

وی به انتخاب مجدد سید حسن نصرالله برای سومین بار به عنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: حزب الله لبنان با رهبری سید حسن نصرالله نقش بسیار ارزنده‌ای در مقاومت مردم لبنان و جلوگیری از زورگویی رژیم صهیونیستی دارد.

رییس قوه قضاییه افزود: سید حسن نصرالله از افتخارات روحانیت شیعه و جهان اسلام است.

نظام قضای اسلامی الگوی مناسبی برای استفاده کشورهای اسلامی است.

آیت ‌الله هاشمی ‌شاهرودی همچنین در دیدار با آگوستین رمضانی، رییس قوه قضاییه تانزانیا بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات و دستاوردهای قضایی و حقوقی به این کشور تأکید کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: ایران توانسته است با تلفیق دستاوردهای بشری و با آموزه‌های دینی و ملی خود نظام قضایی موفقی را تدوین و ایجاد کند که این نظام قضای اسلامی، الگوی مناسبی برای استفاده کشورهای اسلامی است.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های قوه قضاییه ایران گسترش استفاده از فن‌آوری‌های نوین در مدیریت سیستم‌های قضایی است.

رییس قوه قضاییه رایانه‌ای کردن محاکم و شعب قضایی را یکی از دستاوردهای دستگاه قضایی ایران برشمرد و گفت: در حال حاضر حدود یکهزار شعبه دادگاه در ایران مکانیزه است و امکان نظارت بر تمامی آنها از این طریق به خوبی امکان‌پذیر است.

هاشمی‌ شاهرودی ابراز امیدواری کرد که با گسترش همکاری‌ها و مناسبات قضایی میان ایران و تانزانیا امکان تبادل این تجربیات و دستاوردها فراهم شود.

در این دیدار رییس دستگاه قضایی تانزانیا نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران و با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه میان 2 کشور، خواستار تقویت مناسبات و استفاده از تجربیات ایران در زمینه‌های قضایی شد.

کد خبر 67374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز