مجموع نظرات: ۱۵
پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

بی شک یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در کشور ما برنج است. برنج ایرانی یکی از بهترین برنج‌ها در جهان محسوب می شود.برنج ایرانی در انواع متنوعی تولید می‌شود و همه آن‌ها از کیفیتی بالاتر از استاندارد برخوردار هستند. هر یک از انواع برنج ایرانی ویژگی‌های خاص خود را دارند و در منطقه خاصی کشت می‌شوند.

انواع برنج ایرانی

همچنین قیمت انواع مختلف برنج ایرانی با یک دیگر متفاوت است.  در این مقاله به معرفی انواع برنج ایرانی می‌پردازیم.

انواع برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی بسیار زیاد است. ما در اینجا ابتدا باکیفیت‌ترین انواع برنج ایرانی را نام می‌بریم و سپس هر یک از انواع برنج ایرانی باکیفیت را باهم برسی می‌کنیم. باکیفیت‌ترین انواع برنج ایرانی عبارت‌اند از:

  • برنج طارم
  • برنج علی کاظمی
  • برنج هاشمی
  • برنج صدر گیلانی
  • برنج شیرودی شمالی
  • برنج کشت دوم

سایر انواع برنج ایرانی شامل برنج‌های زیر می‌شوند:

  • برنج قهوه‌ای
  • برنج عنبربو
  • برنج سرلاشه
  • برنج فجر
  • برنج کامفیروز اصل
  • برنج گلستان
  • برنج طبیعت
  • برنج محسن
  • برنج مجلسی
  • برنج پردیس

این موارد انواع برنج ایرانی موجود در بازار در حال حاضر بودند که می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. همه این برنج‌ها از کیفیت و استاندارد لازم برای پخت و مصرف برخوردار هستند.

بهترین برنج های ایرانی

همان طور که اشاره کردیم برنج‌های ایرانی دارای انواع مختلفی هستند اما برخی از آنها دارای طرفداران بیشتری می‌باشند. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با بهترین برنج‌های ایرانی آشنا کنیم:

برنج هاشمی

یکی از برنج‌های صد در صد ایرانی که آوازه بسیار زیادی در بین مردم دارد؛ برنج هاشمی است. این نوع از انواع برنج ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. برنج هاشمی در استان‌های شمالی کشور بسیار کشت می‌شود و برای اولین بار نیز در همین مناطق کشف شد. نام هاشمی به این دلیل بر روی این نوع برنج گذاشته شد، که اولین بار توسط فردی به نام یوسف هاشمی کشف شد. این نوع برنج را در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان به صورت گسترده کشت می‌کنند. معمولاً اکثر کسانی که به عطر و طعم برنج اهمیت زیادی می‌دهند، برنج هاشمی را به شما پیشنهاد می‌کنند. هر ساله این نوع برنج به عنوان پر کشت ترین برنج در استان‌های مازندران و گیلان شناخته می‌شود. دلیل کشت بسیار بالای این نوع برنج کیفیت خوب آن و استقبال بالای مردم از این نوع برنج است. ویژگی بسیار مهم دیگر این برنج مقاومت بالای آن در برابر آفات است که باعث شده به آن سم نزنند و یا سم بسیار کمی بزنند به همین دلیل این محصول ارگانیک و سالم است.

شناخت انواع برنج ایرانی

برنج طارم

برنج طارم یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین انواع برنج ایرانی موجود در بازار است. برنج طارم برای اولین در شهری به اسم طارم کشف شد، سپس، از همه جای ایران، عده زیادی از کشاورزان به دلیل کیفیت بالایی که این نوع برنج داشت شروع به کشت آن کردند. اکنون بیشترین میزان کشت برنج طارم در استان مازندران است که دلیل این موضوع نیز آب و هوای بسیار مساعد این منطقه برای شالی کاری است. برنج طارم نیز از آن دسته برنج‌های ایرانی است که عطر طعم بسیار خوبی دارد و این موضوع باعث شده تا طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان برنج پیدا کند.

برنج صدر گیلانی

یکی از انواع خاص برنج‌های ایرانی، برنج صدر گیلانی است. این برنج از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و ظاهر بسیار زیبایی هم دارد. برنج صدر گیلانی از نظر ظاهری نیز با دیگر انواع برنج‌ها متفاوت است. برنج صدر گیلانی فقط در استان گیلان کشت می‌شود و میزان کشت آن هم به نسبت دیگر برنج‌های نام‌ برده ‌شده زیاد نیست. زیرا این نوع برنج کمی خاص است و تقاضای عمومی آن به اندازه دیگر انواع برنج یاد شده بالا نیست. این برنج به دلیل کم بودن حجم کشت آن قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع برنج‌ها دارند.

برنج علی کاظمی

این برنج خوشمزه و با کیفیت برای اولین بار توسط کشاورزی به نام علی کاظمی کشف شد و به همین دلیل این نام بر روی این نوع برنج ماند. این نوع برنج برای اولین بار در شهرستان فومن کشف شد و پس از این اتفاق در دیگر قسمت‌های استان گیلان نیز فراگیر شد و الان به عنوان یکی از برنج‌های باکیفیت ایرانی از آن یاد می‌شود. این برنج کیفیت پخت خوبی دارد و علاوه بر این موضوع قیمت مناسبی هم دارد. مقرون به صرفه بودن برنج کاظمی باعث شده تا افراد زیادی از این نوع برنج استفاده کنند و فروش بالایی داشته باشد.

برنج شیرودی شمال

نوع مهم دیگری که در بین انواع برنج‌های با کیفیت ایرانی وجود دارد، برنج شیرودی شمال است. این نوع برنج نیز مانند بسیاری از انواع برنج‌های ایرانی در شمال کشت می‌شود. به خاطر کشت در آب و هوای مساعد و نوع کشت این برنج دارای کیفیت بسیار خوبی می‌باشد. برنج شیرودی شمال طبق تحقیقات کارشناسان مؤسسه تحقیقات برنج کشور، یکی از خوش پخت ترین برنج‌های ایرانی به شمار می‌رود و از نظر خوش پختی به راحتی می‌تواند با برنج هاشمی و طارم رقابت کند که این مزیت بسیار بزرگی است. از آن جا که برنج شیرودی شمال قیمت مناسبی هم دارد، معمولاً از آن برای مراسمات مختلف در تالارها و یا رستوران‌ها استفاده می‌کنند.

برنج کشت دوم

یکی از بهترین و بی نقص ترین نوع برنج ایرانی، برنج کشت دوم است. این نوع از برنج ایرانی هم از نظر عطر و مزه و هم از نظر پخت بسیار عالی است. در واقع به برنجی کشت دوم گفته می‌شود که پس از برداشت کشت اول یعنی در حدود مرداد ماه کاشته می‌شود. این نوع برنج تا حدود آبان در حال رشد می‌باشد. برنج کشت دوم یکی از باکیفیت‌ترین برنجهای ایرانی است و به عنوان یکی از بهترین انواع برنج در سطح جهانی شناخته می‌شود. همچنین برنج کاشت دوم گران‌ترین نوع برنج ایرانی است. برنج کشت دوم نیاز به شرایط خاص برای کشت دارد و به همین دلیل فقط در استان مازندران کشت می‌شود.

خرید عمده برنج

خرید عمده برنج اغلب از سوی رستوران‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها، بازرگانان و تأمین‌کنندگان برنج صورت می‌گیرد. برنج برای رستوران‌ها، جزئی از مواد اولیه مهم و ضروری است که بر کیفیت غذا و در ادامه رضایت مشتری تأثیر می‌گذارد. برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها مسئولیت سرو وعده ناهار نیروی انسانی خود را برعهده دارند و بدین شکل از خرید عمده برنج استقبال می‌کنند. آوازه برنج ایرانی در جهان، بازرگانان را به خرید و فروش عمده برنج ایرانی ترغیب می‌کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای که امروزه پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای مردم هستند، همواره از خریداران عمده برنج هستند.

سخن پایانی

برنج از غذاهای اصلی مردم کشور ما است. برنج ایرانی انواع بسیار متنوعی دارد و کیفیت بالاتری نیز نسبت به برنج‌های خارجی دارد. تهیه برنج ایرانی باکیفیت برای عده بسیاری سخت است و همچنین افراد زیادی نمی‌توانند برنج باکیفیت را از برنج بی‌کیفیت تشخیص دهند و به دنبال راهی برای خرید مطمئن برنج ایرانی هستند. با مراجعه به سامانه بنکداری آنلاین آوان مال می توانید انواع برنج ایرانی با کیفیت را که توسط بنکداران مختلف عرضه می شود، به قیمت عمده و آسان خرید کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع برنج می توانید به وب سایت آوان مال (avanmall.com) مراجعه کنید.

کد خبر 674305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 1
    کشف شد!!!
  • رضا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    تا امروز من نمیدونستم که برنج ایرانی هم داریم کشف بسیار بزرگی بود 🤣🤣🤣