معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، تایید کرد که مسکو ممکن است در صورت وجود خطراتی برای موجودیت آن، از سلاح‌های هسته ای استفاده کند.

پولیانسکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی به UnHerd News در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای گفت: من یک فرد نظامی نیستم و وظیفه من نیست که نتیجه گیری کنم، اما فکر می‌کنم اگر شما مساله‌ای با یک کشور هسته‌ای دارید و آن را تهدید می کنید، باید همه احتمالات را در نظر بگیرید."

وی افزود: من دیپلمات هستم نه نظامی و جزو هیات تصمیم‌گیرنده درباره اجرای استراتژی هسته‌ای نیستم، اما می‌توانم بگویم که ما سلاح هسته‌ای داریم و در صورت وجود هرگونه خطر برای روسیه، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

این مقام روس تاکید کرد این احتمال در صورتی امکان پذیر است که روسیه در معرضخطراتی قرار گیرد که موجودیت آن را تهدید می‌کند.

پولیانسکی گفت: در این مرحله، من صراحتاً با توجه به موضع اوکراین و تلاش‌های کشورهای غربی برای دامن زدن به این درگیری، هیچ امکانی برای راه‌حل دیپلماتیک نمی‌بینم. باید اعتراف کنم که اکنون فرصتی برای دیپلماسی نیست. صلح در اوکراین بدون خلع سلاح و پاکسازی نازیسم امکان پذیر نیست.

پیش از این هم دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه،درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای تمام عیار میان روسیه و غرب هشدار داده بود.

کد خبر 676072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 0
    در صورت امکان جنگ جهانی سوم رخ داده می‌شود
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 3
    وقتی نئونازیهای آزوف توکارخونه فولادسازی پناه گرفتن خرجش چندتاموشک نقطه زن هست. وسلام
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    زنده باد پوتین
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    ا فکرمیکنی تو داری الان همه دارند دنیا پر از سلاح اتمیه فقط بشمار همه با هم بفرستی هوا
  • علی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 1
    این روس ها فکر میکنم فقط اونا بمب هسته ای دارن مقامات روس از این بوریس جانسون باید خیلی بترسند چون استفاده کنن انگلیس به تنهایی قادر به نابودی روسیه خواهد بود بمب هسته ای اسباب بازی نیست که تهدید کنین روس ها یا خیلی احمق هستند یا فکر میکنن با تهدید می‌تونند اکراین رو به خاک خود ضمیمه کنن ولی کوچکترین اشتباه روسیه مساوی هست با نابودی کل فدراسیون روسیه البته شاید این میان چند کشور اروپایی هم نابوددبشن
  • م. ن IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 3
    تمام کشورهای اطراف روسیه باید خلع سلاح شوند و هیچ گونه خطری برای روسیه نباشند. غرب و ناتو به همه سلاح داده برای جنگ با روسیه. این مشکلات توسط غرب و ناتو تواید شده.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 1
    پوتین مرد عاقلی بوده ک تا الاان گسترش ناتو تحمل کرده و الاانم هر کسی بجای پوتبن بود دست روی دست نمیزاشت بیان توی خونش دستگیرش کنن و روسیه چین ایران کره شمالی ،،، هرچه زوتر باید جلو امریکاه و هم دستانش بگیرن از هر ابزاری ک بشه باید استفاده کنن حال چ صلاح هستی باش پ غیر هستی باید پوزه این جنایتکار ب خاک بمالند زنده باش حق خدا طرفدار حق
  • م IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 2
    این پوتین روانی رو باید محاکمه صحرایی کنن .فکر میکنه که روسیه،اتحاد جماهیر شوروی سابقه .ناتو به راحتی تو جنگ واقعی روسیه رو نابود میکنه
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      آمریکا باید فروپاشی شود تا جنگ نیابتی تمام شود .اگر جنگ روسیه و اوکراینی هم به پایان برسد آمریکا یک کشور دیگر پیدا می‌کنه تا جنگ نیابتی درست کنه چون منافع کشورش در آن هست.امریکا یک موجود حرام خوار تبدیل شده.اگر به کشورهای دنیا جنگ ودرگیری میندازه کشورها را تحریم نکنه به منابع و سرمایه های کشور تجاوز نکنه از گشنگی میمیره
  • NL ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 3
    در صورت استفاده از بمب هسته ای توسط روسیه علیه اوکراین، نابودی روسیه توسط آمریکا حتمیه