بستگان سربازان اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوفستال ماریوپل گرفتار شده‌اند، از «شی جین‌ پینگ»، رئیس‌جمهوری چین خواسته‌اند تا آنها را نجات دهد.

جینگ پینگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه آنها می‌گویند که رئیس‌جمهوری چین، آخرین رهبر جهانی است که مسکو به سخنانش گوش می‌دهد.

پنج همسر سربازان اوکراینی و یک پدر در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف، در یک درخواست ناامیدکننده دیگر برای کمک به سربازانی که در تونل‌های زیرزمینی کارخانه عظیمی که برای هفته‌ها توسط نیروهای روسی محاصره شده، گیر کرده‌اند، دست به دامن چینی‌ها شدند.

استاور ویچنیاک، پدر یکی از سربازان گرفتار شده، گفت: «تنها یک مرد در جهان باقی مانده است که می‌توانیم از او چنین درخواستی داشته باشیم و آن رهبر چین است. چین تأثیر زیادی بر روسیه و شخص ولادیمیر رئیس‌جمهوری روسیه پوتین دارد. ما از او می‌خواهیم که مداخله کند.»

قدرت‌های غربی و اوکراین بارها از چین خواسته‌اند که حمله روسیه به اوکراین را محکوم کند، در حالی که پکن که روابط خوبی با مسکو دارد، سعی کرده موضع بی‌طرفی را حفظ کند.

ناتالیا زریتسکا، همسر یکی از سربازان گرفتار شده نیز از چین کمک خواست. او گفت: «هنوز فردی در این دنیا وجود دارد که پوتین در تلاش است به او نه نگوید. ما مطمئن هستیم که چین، قوی و نجیب، قادر است تصمیمات دشواری را به نام خیر اتخاذ کند.»

کد خبر 676454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha