جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه سیاسی: محمدصادق محصولی به‌عنوان سومین وزیر کشور دولت نهم به‌زودی به مجلس معرفی خواهد شد.

به گزارش همشهری، پس از استیضاح علی کردان در جلسه روز سه‌شنبه گذشته مجلس و رای عدم‌اعتماد نمایندگان به وی، گمانه‌زنی درباره سومین وزیر کشور دولت نهم تشدید شد.

از جمله جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی پست وزارت کشور حیدر مصلحی روحانی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بود که پایگاه خبری رجانیوز در خبری اعلام کرد که وی مدت‌ها قبل برنامه خود را به رئیس‌جمهوری ارائه کرده بود تا درصورت برکناری کردان، به همراه برنامه‌اش به مجلس معرفی شود.

اما این خبر دوام چندانی نیاورد؛ آنجا که مصلحی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرگزاری ایسنا اخبار منتشرشده درباره تصدی وزارت کشور را کذب محض خواند.

وی با بیان اینکه قصد حضور در وزارت کشور را ندارد، مطالب منتشرشده را مبنی بر اینکه با وی در این مورد صحبت شده است، تکذیب کرد.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها تلاش کردند تا کامران دانشجو، قائم مقام و معاون سیاسی وزارت کشور را به‌عنوان سرپرست و در گام بعدی گزینه دولت برای تصدی وزارت کشور معرفی کنند که این خبر نیز روز پنجشنبه از سوی ایرنا تکذیب شد.

درحالی که گمانه‌زنی منابع خبری در این باره ادامه داشت، ایرنا دیروز از قطعی شدن نام محمدصادق محصولی به‌عنوان گزینه احتمالی سرپرستی وزارت کشور خبر داد.

نام محصولی که در آغاز به کار دولت و همچنین پس از برکناری مصطفی پورمحمدی نیز به‌عنوان گزینه احتمالی این پست مطرح شده بود، این بار به‌طور جدی‌تری مطرح شده تا آنجا که مجتبی ثمره هاشمی دیروز در گفت‌وگو با همشهری این خبر را تکذیب نکرده و خاطرنشان کرد که گزارش ایرنا، قابل ملاحظه و توجه است.

هرچند که پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که ابتدا فردی به‌عنوان سرپرست معرفی و پس از آن گزینه رئیس‌جمهوری برای وزارت کشور به مجلس معرفی خواهد شد، اما خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که محصولی همان گزینه نهایی احمدی‌نژاد برای وزارت کشور است.

همرزم دیروز احمدی‌نژاد و مشاور امروزش که قرار است به‌عنوان وزیرکشور به مجلس معرفی شود، پنجشنبه شب و دیشب در جلساتی فشرده با رئیس کابینه، شنونده خواسته‌ها و انتظارات رئیس‌جمهوری و همچنین بیان‌کننده دیدگاه‌های خود برای پذیرش مهم‌ترین وزارت دولت بود که ظاهرا نتیجه این جلسات مثبت بوده و محصولی به پذیرش این مسئولیت نزدیک شده است.

کد خبر 67715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز