همشهری آنلاین: غلامعلی حداد عادل چهره ماندگار در رشته فلسفه گفت: بذر علم ودانش باید در مدارس و اذهان کودکان و نوجوانان افشانده شود تا درخت علم و دانش در کشور ریشه دار شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حداد عادل در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا وسیما همزمانی برگزاری این همایش با سالروز میلاد امام هشتم را به فال نیک گرفت و گفت: حضرت امام رضا (ع) مانند چلچراغ،همه فضای ایران را روشن کرده است.

وی در ادامه ایران را دوران ساز و تمدن ساز دانست و گفت: برخود ببالیم که فرزند چنین ملتی هستیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با اشاره به سفر خود به ترکیه گفت: یک‌استاد بنام و برجسته در این کشور اظهار داشت نسبت ایران با کشورهای اسلامی مانند تمدن یونان با کشورهای غربی است.

حداد عادل افزود: چنین کشور بزرگی روا نیست عقب مانده، محتاج به دیگران و وابسته به بیگانگان باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تنها راه پیشرفت کشور را تمسک به علم و ایمان دانست و گفت: علم باید در کشور نهادینه و نیروی انسانی عالم و مدیر تربیت شود.

حداد عادل با انتقاد از برخی روش‌های تدریس در مدارس گفت: اگر دانش آموزان راه دستیابی به علم را بیاموزند، خودشان علم تولید می کنند.

وی افزود: اینکه خودمان برای کشورمان تصمیم می‌گیریم ارزش کمی نیست و چنین استقلالی در کشورهای منطقه مشاهده نمی‌شود.

این چهره ماندگار بر خودداری از وقت تلف کردن در نزاع‌های بی‌حاصل تاکید کرد و گفت: کشور باید لحظه به لحظه ارتقا پیدا کند.

حدادعادل افزود: 46 سال است که در فضای دانشگاه تهران تدریس می‌کنم و در زمان داشتن برخی پست‌های سیاسی نیز درس و بحث را تعطیل نکردم.
وی با گرامی خواندن یاد مرحوم قیصر امین‌پور با غزلی از خود یاد وی را گرامی داشت. 

کد خبر 67916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز