ب‌ام‌و سری M امسال پنجاهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و در حال آماده شدن برای عرضه دومین مدل مستقل خود در تاریخ پنج دهه‌ای‌اش است.

BMW M

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، شاسی‌بلند پرفورمنس XM اواخر امسال رونمایی خواهد شد و در میان مدل‌های جدید این بخش قرار خواهد گرفت که از لوگوی سیاه رنگ BMW M استفاده می‌کند. نشان نمادین سه رنگ به یک لوگوی ساده‌تر با طراحی سیاه‌شده تبدیل می‌شود که برای همه خودروهای عملکردی آینده این بخش اعمال خواهد شد.

لوگوی جدید برای اولین بار در پشت شاسی‌بلند الکتریکی iX M60 ظاهر شد و BMW اکنون تایید می‌کند که این لوگو برای تمام مدل‌های آینده BMW M مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لوگوی مشکی جدید از پوشش برنزی تیتانیوم به‌عنوان تنها رنگ متضاد با رنگ اصلی مشکی استفاده می‌کند. XM در ردیف بعدی قرار دارد که نشان مشکی جدید را قبل از دریافت هر مدل M کاملاً جدید دریافت می‌کند.

«تیمو رش»، معاون فروش و بازاریابی BMW M گفت: «جهت کلی آینده برای خودروهای جدید کاملا این است که ما نشان M مشکی داشته باشیم. برای خودروهای نسل بعدی، نشان M مشکی را در اینجا خواهید دید. فقط پلتفرم‌های جدید و مدل‌های کاملاً جدید نشان مشکی خواهند داشت.»

داستان لوگوی BMW سری M | فعلا خبری از رنگ‌های نمادین نیست

علاوه بر طراحی هسته سیاه‌شده جدید، لوگوی به‌روزشده BMW M یک سیستم کدگذاری رنگی جدید را برای تریم اطراف در کل مجموعه M به ارمغان می‌آورد. این نشان‌دهنده موقعیت خودروی M مربوطه در سلسله مراتب است و اینکه آیا این خودرو کاملا عملکرد محور است یا محصولی لوکس‌تر.

به عنوان مثال، M4 CSL که اخیرا رونمایی شده است، دارای یک نسخه سه رنگ از آرم با پوشش قرمز بوده، در حالی که iX M60 دارای یک نسخه مشکی از آرم با یک پوشش طلایی رنگ است.

بیشتر بخوانید:

سه رنگ افسانه‌ای M یعنی آبی روشن، آبی تیره و قرمز، ناپدید نشد و به روش‌های جدیدی ارائه خواهند شد. در حالی که شرکت باواریایی می‌خواهد DNA خود را «کمی» تغییر دهد، اما همچنان به سنت‌های خود متعهد است.

رش ادامه داد: «هنگامی که به طراحی آینده نگاه می‌کنیم، به بازی با این رنگ‌ها ادامه خواهیم داد، زیرا آنها بخشی از هویت BMW هستند. آنها متعلق به ما هستند و شما آنها را در اتومبیل‌های مسابقه می‌بینید. شما راه‌های جالب استفاده از این رنگ‌ها را خواهید دید.»

کد خبر 680331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha