تحرکات نظامی چین در اطراف حریم هوایی و دریایی تایوان به طور کلی در طول سال گذشته افزایش داشته است.

تایوان

به گزارش همشهری آنلاین، ارتش چین ادعا کرده که طی چند روز اخیر یک گشت‌زنی آمادگی جنگی حول حریم‌های هوایی و دریایی تایوان انجام داده است. چین همواره نسبت به سرزمین‌های قلمرو تایوان ادعای حاکمیتی دارد.

در بیانیه ارتش آمده هدف این گشت‌زنی‌ها برای آمادگی، تقویت آموزش و آمادگی جنگی نیروها  بود. در بیانیه مذکور به اهدافی چون خنثی‌سازی هرگونه مداخله یا فربب‌کاری خارجی در راستای رسیدن به هدف بزرگ یعنی استقلال تایوان، اشاره شده است.

بنا به گفته مقامات تایوانی، چین بزرگ‌ترین تعرض به حریم هوایی تایوان را با ورود به منطقه دفاع هوایی تایوان از ماه ژانویه انجام داده است. همچنین به گفته وزیر دفاع تایوان در یک شرایط پرتنش جنگنده‌های تایوان نیز به مقابله به مثل پرداخته و به ۳۰ هواپیمای جنگی چین نزدیک شده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پکن را به تشدید تنش در جزیره متهم و تعرضات مکرر هواپیماهای چینی به منطقه دفاع هوایی تایوان را نشانه‌ لفاظی و رفتارهای روبه‌رشد تحریک‌آمیز چین عنوان کرد.

پیش از اظهارات بلینکن، جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا نیز در جریان سفر خود به ژاپن در پاسخ به سوال یک خبرنگار صراحتا از دخالت نظامی مستقیم آمریکا در صورت جنگ احتمالی جزیره با چین صحبت کرده بود.

کد خبر 680556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha