حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کسبه‌ لوازم خانگی و الکترونیکی در اعتراض به افزایش مالیات، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

تجمع کسبه امین‌حضور

به گزارش همشهری‌آنلاین، ساعتی پیش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کسبه‌ لوزام خانگی و الکترونیکی در اعتراض به افزایش مالیات، تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به این مهم و چرایی افزایش هزینه‌های مالیاتی خود شدند.

از آغاز تجمع تا پایان آن که کمتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید، کسبه مانع سوءاستفاده احتمالی برخی افراد غیرمرتبط با اعتراض مالیاتی خود شدند؛ برخی نیز که قصد جهت دادن به اعتراض مالیاتی کسبه منطقه امین حضور را داشتند بعد از حضور پلیس متقرق شدند.

بعد از پایان تجمع نیز، برخی فرماندهان پلیس با حضور در فروشگاه‌های برخی معترضین، اعتراض آنها را استماع کردند.

 هم‌اکنون هیچ تجمع در خیابان امین‌حضور وجود ندارد و نیروهای یگان امداد نیز بعد از برقراری آرامش کامل این خیابان را ترک کردند.

کد خبر 682846
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    26 5
    حقیقتش این است که سرمایه دار و پولدار و بازاری این مملکت عادت کرده که پول مفت دربیاورد و مالیات هم ندهد . اصلاً اشکال اساسی این است که گردن کلفتهای این مملکت زیربار مالیات دادن نرفته و به محض آنکه دولتی خواسته باشد کار درست را همانند همه کشورهای جهان انجام دهد و به نسبت درآمد اشخاص از آنها مالیات بگیرد ، با هوچی گری و دست بیکی کردن و بستن بازار ، دولت را سرکوب و منفعل می کنند. طرف دهها خانه دارد مالیات نمی دهد ، سکه و ارز را مثل نقل و نبات می خرد و داخل گاوصندوقش میگذارد و وقتی که خوب گران شد می فروشد و مالیات نمی دهد ، خودرو 4 میلیاردی دارد ، فریاد یارانه ام کو سر می دهد. این واقعاً خجالت آور است که یک مملکتی مثل ایران با اینهمه پولدار گردن کلفت و این حجم از دلالی و گرانفروشی و احتکار ، فقط 53 هزار میلیارد تومان ( 2 میلیارد دلار ) در سال درآمد مالیاتی دارد که 65 درصد آنرا کارگر و کارمند می دهند. یکی نیست بپرسد پس اینهمه ماشین بالای میلیارد و ویلا و خانه لوکس و صندوقهای پر از طلا و سکه و ارز از کجا آمده. بدبخت مملکتی که ثروتمندانش وجدان درد ندارند و کودکانش گرسنه سر بر بالین می گذارند.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    9 1
    از قدیم گفته اند که فقط از کارمندان باید مالیات گرفت ولا غیر.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    25 3
    مردم فقیر این مملکت در این مسئله پشتیبان دولت هستن. باید یکبار برای همیشه دولتی پیدا شود که از بازاری قلدر و پولدار و مالیات نده ، نترسد. هیاهوی اینها در مقابل آه دل کودکان گرسنه این سرزمین به هیچ نمی ارزد. دولت باید شجاع باشد و بیاید به مردم بگوید اینها نمی گذارند مملکت درست شود و خودش هم باید سامانه ها را سریعاً درست کند و دقیقآ مشخص کند ، اینهمه خانه و ویلا و ماشین لوکس و خرید و فروش ارز و سکه و حساب بانکی از کیست تا دست این پول مفت دربیاورها رو شود.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    32 7
    چندتاشون رو بگیرین بیارین تو تلویزیون و اموالشون از جمله خونه و ویلا و ماشین و حساب بانکی خودشون و زن وبچه شون رو محاسبه کنین . اگه میشه یه سری هم به گاوصندوقها و صندوق اماناتشون بزنید ، اونموقع خواهید دید که مردم شاخ درمیارن از اینهمه پررویی و منفعت طلبی
    • ابی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 4
      باید دولت برنامه های جامع مالیاتی تدوین کنه .نه این که با وضع قوانین دست وپاگیر اقتصاد را فلج و راههای درآمد نامشروع رازیاد کنه .چرا باید میلیلردها دلار تو صندوق امانات باشه .جای پول تو صندوقه یا تو بازار فعال اقتصادی .هیچ وقت درست نخواهد شد .۹۸درصد بنگاههای اقتصادی دست ارگانهای خاصه که مالیات نمیدن. بودجه دولت از جیب کارمند کارگر و بازاری داره تامین میشه.مردونه شفاف سازی کنید .
  • شهروند IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 1
    دولت ، وظیفه اش تامین امنیت و ثبات اقتصادی است و زمینه آرامش سرمایه گذار و رقابت اقتصادی عرضه و تقاضا و رشد اقتصادی سالم بازار را فراهم می سازد و بازار برخوردار از این لطفِ دولت است و بازار باید در قِبال این لطفِ دولت ؛ موظف به رعایت اصول شرعی و قانونی است و از احتکار و گرانفروشی و کسبِ حرام پرهیز و خودداری کند و مالیاتِ قانونیِ خود را از روی میل و با جان و دل پرداخت کند . و این تازه علاوه بر پایبندیِ اخلاقیِ و شرعیِ به پرداخت خمس و زکات و وجوهات دیگر شرعیه است و بازاریِ مسلمان تا زمانی که آشنا به اصول اولیه قانونی و شرعی نباشد نباید وارد سوق مسلمانان ( بازار ) شود تا بازار مُسلمین را به هم نریزد و مشکل ساز نشود... اَلکاسبُ حبیب الله...
    • شهروند دوم US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      6 1
      شهروند گرامی مثل اینکه هوای گرم تهران حسابی مغز شمارا داغ کرده باید صاحب یک مغازه شوی تا ببینی چه خبر است
    • شهروندسوم IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      2 2
      جناب شهرونددوم نمی‌دونم مغازه شمادرچه حدی هست،اما این فقط شمانیستیدکه گرمامیخوریدواکثرمشاغل وکارمندوکارگرهمینگونه امرارمعاش میکننداماتاالان فقط کارمند،کارگروحقوق بگیرمالیات می‌داده اما هرموقع نوبت به صنف پردرامدوبی حساب وکتابهاازجمله کسبه رسیدننه من غریبم،دادوبیدادوتظلم خواهی سرمیدند
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 0
    با این که چهل و چندسال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته و عدالت خواهی در صدر آرمان‌های انقلاب بوده بدلایل مختلف از جمله دشمنان خارجی و خائنین داخلی که با شروع حکومت اسلامی حمله نظامی و اقتصادی،... برای نابودی آن را آغاز کرده و ادامه دادند و اجازه داده نشده تا این مهم یعنی گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی و... به سرانجام برسد و البته روز به روز هم مفتخور ها،بویژه بازاریان از خدا بیخبر، مفتخور تر و پر رو تر شده اند. بطوری که مالیات بر درآمد را که در همه کشورهای جهان امری رایج است را بر نمی تابند و با سر و صدا و شلوغ کاری می خواهند به مفتخوری خود ادامه دهند. مالیات حقوق حقه حکومت است که دريافت کند و برای آبادانی و رفاه جامعه هزینه کند. حالا یک سری مفتخور وجود دارند که نه خدا سرشون می شود نه قانون نه وجدان انسانی!! بهتر است این افراد معترض را بازداشت کرده و به حساب و کتاب و معاملات آنها رسیدگی کرده و در صورت لزوم یکی یکی پته شان رو کنند تا شاهد مفتخوری عده‌ای و درماندگی عده زیادتری از افراد زحمتکش جامعه نباشیم.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    طرف تو تهران مغازه اش را گذاشته برای فروش بیست مترمغازه را فرمایش میکند شصت میلیارد تومان متری ن میلیمتری می فروشد انوقت گریه زاری میکند ب من یارانه چرا ندادن اداره محترم دارایی نسبت ب واگذاری مغازه وتغیر تعرفه واگذاری اقدام فرماید