دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

در روزهای پایانی نمایشگاه «لمس تاریخ در موزه‌ی ملی ایران» قرار داریم؛ نمایشگاهی که برای اولین‌بار ار ابتدای خرداد، در موزه‌ی ایران باستان برای روشندلان برپا شده؛ نمایشگاهی که این گروه از هم‌وطنان، به‌خصوص کودکان و نوجوانان روشندل، می‌توانند در آن آثار شبیه‌سازی‌شده از نمونه‌های تاریخی را لمس کنند و از نزدیک با هویت و فرهنگ ایران آشنا شوند.

نابينايان

به گزارش بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه‌ی ملی ایران درباره‌ی این نمایشگاه گفت: «نکته‌ی حائز اهمیت و آن‌چه این نمایشگاه را با رویدادهای دیگر متفاوت کرده، توالی فرهنگی نمونه‌های به نمایش گذاشته شده از ۹ هزار سال پیش تا دوره‌ی اسلامی است. هم‌چنین از دوره نوسنگی تا دوران اسلامی،   آشنایی را به طریقی به فرد نابینا می‌دهد تا علاوه بر درک فرم، با نقوش و تزیینات وابسته که به‌صورت برجسته کار شده نیز به‌راحتی قادر به دریافت باشد.

او با اشاره به اقدام جدید در طرح بازسازی موزه‌ی ایران باستان هم افزود: «کارهایی تدارک دیده شده تا در کنار برخی آثار تاریخی و فرهنگی ادوار مختلف، نمونه‌ی بازآفرینی شده با زیرنویس خط مخصوص نابینایان نصب شود. این اقدام امکانی را فراهم می‌کند تا روشندلان نیز در فرصتی برابر با دیگر بازدیدکنندگان از موزه استفاده کرده و هم‌چنین مخاطبان معمول و به‌ویژه کودکان و نوجوانان با لمس این مدل‌ها حسی متفاوت و ارتباط عمیقی با اشیا را تجربه خواهند کرد.

نمایشگاه «لمس تاریخ در موزه‌ی ملی ایران» واقع در موزه‌ی ایران باستان تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان روشندل گرامی خواهد بود.

کد خبر 683117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha