گروه شهری: در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که با حمایت شهرداری تهران شب گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد،

استاد ابوالعینین شعیشع و استاد احمد احمد نعینع از قاریان برجسته مصری از سوی شهردار تهران مورد تقدیر قرار گرفتند و با دریافت لوحی به‌عنوان شهروندان افتخاری شهر تهران معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از آیت‌الله محمد علی تسخیری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مناسبت یک عمر فعالیت علمی و قرآنی تجلیل شد.

به گزارش همشهری، در این مراسم محمد باقر قالیباف با بیان اینکه هدف نظام جمهوری اسلامی ایران چیزی جز رشد و تعالی انسان‌ها نیست، گفت: رشد و تعالی انسان‌ها تنها در سایه تحقق جامعه قرآنی و توسعه آن، عمل صالح و عدل و عدالت صورت می‌گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان شهید بهشتی افزود: ابعاد مختلف عدالت زمانی در جامعه مستقر می‌شود که ابتدا عدالت اخلاقی شکل گرفته باشد.

در این راستا ما نیز تلاش داریم جامعه خود را جامعه‌ای اسلامی کنیم و عدالت را در همه ابعاد جامعه نهادینه‌ سازیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه همه مسئولان مکلفند جامعه را به سمت جامعه‌ای قرآنی و دینی پیش ببرند، تصریح کرد: ما نیز در شهرداری تهران خود را مکلف می‌دانیم در این راستا تلاش کرده و گام‌برداریم؛

به همین دلیل اقدامات گسترده‌ای در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در شهر تهران در حال اجراست.

قالیباف ادامه داد: اجرای تبلیغات شهری با اولویت توجه به فرهنگ قرآنی، ایجاد و توسعه فرهنگسراهای قرآنی، احداث باغ موزه قرآن در محدوده تپه‌های عباس آباد که قطب فرهنگی در شهر تهران محسوب می‌شود وتوجه به پژوهش‌های حوزوی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و با جدیت اجرا خواهد شد.

کد خبر 68321

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز