رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مطالعات نشان می‌دهد تعداد زیادی از بیماری‌ها و عوارض آنها مربوط به آقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است.

سلامت مردان

به گزارش همشهری‌آنلاین، جلیل حسینی رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عوامل خطر تهدیدکننده سلامت ۷٠ مورد است که بیش از ۶٠ عامل آن مربوط به آقایان است. مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است.

به گفته وی، در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی زندگی و دغدغه‌های معیشتی باعث شده تا مردان به دلیل زندگی نادرست با خطرات بیشتری مواجه شوند و به بیماری‌های خود کمتر اهمیت بدهند.

حسینی افزود: مصرف سیگار بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری‌های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است. ۳۲ سرطان در آقایان شایع‌تر است و در سه‌چهارم حوادث ترافیکی آقایان فوت می‌کنند. احتمال مرگ مردان بین ۴٠ تا ۷۴ سال بیش از ۴٠ درصد و در زنان این رنج سنی در حدود ۳٠ درصد است.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد تعداد زیادی از بیماری‌ها و عوارض آنها مربوط به آقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است و مردان کمتر به بحث سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

او گفت: ایران جزو معدود کشورهای دنیاست که در زمینه سلامت آقایان پیشرو است و اقدامات زیرساختی خوبی را برای این مسئله فراهم کرده است.

کد خبر 684130
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha