مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانوردان اولین بخش از محموله‌هایی را که برای استفاده در پروژه "توسعه خانه" به فضا برده‌اند به ایستگاه بین‌المللی فضایی منتقل کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس انتقال این بخش از تجهیزات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت ایستگاه بین‌المللی فضایی یک روز کامل تمام فعالیت‌های ایستگاه را تحت تاثیر قرار داد و در آن تمامی خدمه شاتل ایندیوور و ایستگاه بین‌اللملی با هم مشارکت کردند.

در این مرحله از کار حدود 7 هزار کیلوگرم باری که در یک محفظه قرار داشت و شاتل با خود به فضا برده است به ایستگاه بین‌المللی فضایی منتقل شد. این محموله شامل توالت اضافه، یخچال، آشپزخانه کوچک، یک دستگاه برای انجام حرکات ورزشی و وسائل مورد نیاز برای خواب است. همچنین یک سیستم تصفیه آب فاضلاب به آب آشامیدنی در این محموله وجود دارد که قادر است هر نوعی آبی را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

ناسا پیش از آن که تمامی این تجهیزات در ایستگاه نصب و آزمایش شوند نمی‌تواند ظرفیت خدمه ایستگاه را از 3 به 6 نفر افزایش دهد. قرار است بقیه تجهیزات مورد نیاز در ماه فوریه سال بعد به ایستگاه ارسال شوند.

در حال حاضر ایستگاه بین‌المللی یک توالت، یک آشپزخانه و سه تخت دارد که قرار است یک توالت، یک آشپزخانه و سه تخت دیگر به آن اضافه شود.

روز دوشنبه همچنین فضانورد ساندرا مگنوس که قرار است سه ماه و نیم میهمان ایستگاه باشد با بخش‌های مختلف ایستگاه آشنا شد و رسما به جای گرگوری شاتیموف به خدمه ایستگاه بین‌المللی اضافه شد.

قرار است دو تن از خدمه شاتل در یکی از پیچیده‌ترین راه‌پیمایی‌های فضایی که تا کنون در فضا انجام شده است به تمیز کاری بخش‌هایی از ایستگاه بپردازند. آن‌ها قرار است یکی از پنل‌های خورشیدی را تمیز کنند و برخی از اتصالات مفصلی ایستگاه را گریس‌کاری کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

کد خبر 68692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز