برخی افسانه‌های مشهور جهان بارها به صورت کمیک، کتاب، فیلم و انیمیشن بازتولید شده‌اند اما آیا تا به حال مکان‌هایی واقعی‌ را که الهام‌بخش نویسنده این قصه‌ها بوده دیده‌اید؟

داستان خواني - كودك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تراولر دور، زمین مناظر بسیار زیبا و باورنکردنی زیادی دارد که جان می‌دهند برای تصور افسانه‌ها؛ آبشارهای خیره‌کننده، کوه‌ها، بناهای باستانی و جنگل‌هایی که در نگاه اول شما را حیرت‌زده می‌کنند و انگار از دل داستان‌ها بیرون آمده‌اند. برخی از این مناظر در واقع الهام‌بخش داستان‌های افسانه‌ای هستند و شما در مورد آن‌ها بسیار شنیده‌اید و دیده‌اید:

سفید برفی و هفت کوتوله

قلعه سگوبیا در اسپانیا که به آلکازار هم معروف است در زمان حکومت مورها در منطقه اسپانیا و پرتغال ساخته شد. در واقع شبه جزیره ایبری تعداد زیادی از این آلکازارهای زیبا دارد و یکی از آنها سگوبیای افسانه‌ای است؛ برجی قرن دوازدهمی که الهام بخش داستان سفید برفی و هفت کوتوله است. این قلعه که اکنون یک موزه است، تا پیش از این، به عنوان زندان، استحکام نظامی و اقامتگاه سلطنتی استفاده می‌شد.

تصاویر واقعی از لوکیشن‌های ۴ کارتون محبوب قدیمی | از سیندرلا تا گوژپشت نوتردام
نمایی رویایی از قلعه سگوبیا در اسپانیا

پری دریایی کوچولو

ممکن است فکر کنید که قلعه شیلون سوئیس چگونه با داستان پری دریایی کوچولو ارتباط دارد؟ این فیلم و انیمیشن موزیکال بیشتر در دریا اتفاق می‌افتد اما قلعه پریان شباهت زیادی با قلغه شیلون دارد. این قلعه توسط دریاچه ژنو احاطه شده و گردشگرانی از سراسر جهان دارد. حال اینکه سازندگان این قصه احتمالا به تناسب ماجراها به جای دریاچه، از دریا استفاده کردند.

تصاویر واقعی از لوکیشن‌های ۴ کارتون محبوب قدیمی | از سیندرلا تا گوژپشت نوتردام
قلعه شیلون در ژنو سوئیس

گوژپشت نوتردام

عنوان این فیلم فانتزی کاملا روشن می‌کند که در اطراف کلیسای جامع نوتردام در پاریس ساخته شده است. این کلیسا تا زمانی که بخشی از آن سوخت، میلیاردها بازدیدکننده از سرتاسر جهان داشت. نمای برخی از بخش‌های این کلیسای کاتولیک و قرون وسطایی در گوژپشت نوتردام دیده می‌شود.

تصاویر واقعی از لوکیشن‌های ۴ کارتون محبوب قدیمی | از سیندرلا تا گوژپشت نوتردام
این عکس از کلیسای نوتردام یادآور لحظات سخت داستان دیو و دلبر است،‌ نه؟

سیندرلا

ننوشتن از  قلعه نوی‌شوان‌شتاین که الهام‌بخش داستان افسانه‌ای سیندرلا است غیرممکن است؛ این قلعه آلمانی توسط پادشاه لودویگ دوم باواریا ساخته شد و الهام بخش داستان دخترک خاکسترنشین یا سیندرلای معروف شد. نماهایی از این قلعه در تمام نسخه‌ها تصویری این افسانه دیده می‌شود از جمله دروازه قوسی شکل و برج‌های نوک تیز قصر پادشاه.

تصاویر واقعی از لوکیشن‌های ۴ کارتون محبوب قدیمی | از سیندرلا تا گوژپشت نوتردام
قلعه نوی‌شوان‌شتاین در بخش باواریای آلمان ساخته شده است.
کد خبر 687684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • دیانا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    23 3
    عالی
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    17 2
    خوب بودد
  • محمد زارعی شیراز IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    18 31
    به نظر من هیچ کجا زیباتر و باشکوه تر ایران عزیز نیست...
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    22 13
    چه باحاله