همشهری آنلاین: وزیر نفت از توقف معاملات نقدی فروش نفت خام صادراتی ایران (SPOT) با هدف اجرای تصمیم اخیر اوپک برای تنظیم بازار خبر داد

به گزارش شانا، غلامحسین نوذری روز پنجشنبه 30 آبان با بیان این که میزان فروش اسپات نفت ایران 10 تا 12 درصد است، تصریح کرد: براساس تصمیم‌ اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت، این شیوه فروش را نیز متوقف کرده‌ایم.

نوذری با اشاره به تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت اظهار داشت: میدان های پارسی و کرنج از جمله میدان‌هایی هستند که به منظور اجرای این تصمیم از میزان تولید آن‌ها کاسته ایم و علاوه‌بر این‌ میدان ها در برخی دیگر از میدان های نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب، فلات قاره و نفت مرکزی هم کاهش تولید داشته‌ایم.

 وی گفت: تلاش کرده‌ایم تا به صورت درصدی از تولید میدان‌های نفتی کشور کاسته شود و به این منظور کاهش تولید در مناطقی که نیاز به تعمیرات چاه‌ها و خطوط لوله داشته‌اند، در اولویت بوده است.

وزیر نفت در باره سهمیه سوخت خودروها در زمستان نیز اظهار داشت: تا کنون تصمیم مشخصی در باره کاهش سهمیه بنزین خودروها در فصل زمستان گرفته نشده است ولی اگر برنامه ای در این راستا تعریف شود در زمان مناسب به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

کد خبر 68908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز