مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، موانع حل معضل ترافیک پایتخت را محدودیت در اختیارات و منابع دانست و گفت: اگر به‌دنبال حل معضل ترافیک هستیم باید بر توسعه سریع و همه جانبه ناوگان حمل‌ونقل عمومی متمرکز شویم و هر صحبت حاشیه‌ای دیگر چیزی جز انحراف افکار عمومی نیست.

به گزارش همشهری، جعفر تشکری هاشمی دیروز در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران( 1888) در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر کسی دنبال حل معضل ترافیک است باید اول تکلیف مردمی را روشن کند که در انتظار اتوبوس، تاکسی و مترو هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه هر سال بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی، 300 تا 400 هزار خودروی جدید وارد تهران می‌شود که این امر شبکه معابر را با بحران مواجه کرده است و در واقع تنها حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از بدتر شدن ترافیک برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات زیادی را می‌طلبد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: تنها برای حفظ وضع موجود ناوگان اتوبوسرانی و برای از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده سالانه حداقل به هزار اتوبوس جدید نیازمندیم. حال آنکه میانگین ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان طی سال‌های اخیر تنها 800 دستگاه بوده است و با چنین روندی نمی‌توان به حل معضل ترافیک و کاهش گرایش مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی هیچ‌گونه امیدی داشت.

مشکل برداشت از صندوق ذخیره ارزی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد مشکل به‌وجود آمده برای متروی تهران در استفاده از اعتبارات حساب صندوق ذخیره ارزی اظهار داشت: متأسفانه تاکنون شاهد قول‌های شفاهی مدیران و مسئولان برای حل این مشکل بوده‌ایم و آثار کاربردی قول‌ها را ندیده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان در شورای‌عالی ترافیک خواهیم داشت این موضوع بار دیگر مطرح و پیگیری خواهد شد که امیدواریم با همکاری مسئولان، متروی تهران بتواند برای توسعه و بهره‌برداری از خطوط جدید از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی استفاده کند.

وی با بیان اینکه برای پیگیری این موضوع دچار سردرگمی شده‌ایم، افزود: به درستی نمی‌دانیم باید از کدام مرجع پیگیر حل این مشکل باشیم.

سری دوم اتوبوس‌های چپ‌در در گمرک

معاون شهردار تهران در پایان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه خودروسازان مدعی هستند که تعداد زیادی خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در پارکینگ‌ها آماده تحویل است اما سازمان تاکسیرانی خودروها را تحویل نمی‌گیرد، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم و اگر واقعا خودروسازان چنین ادعایی دارند صراحتا اعلام کنند تا همین فردا بگوییم 2 هزار و 500 راننده تاکسی که خودروهایشان اسقاط شده و در انتظار تحویل خودروی جدید هستند به ‌خودروسازان مراجعه کنند و آنها پاسخگوی این افراد باشند.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: سری جدید اتوبوس‌های چپ در خارجی در حال حاضر در گمرک بندر عباس هستند و مراحل ترخیص خود را طی می‌کنند که امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان باشیم.

مشکلات جایگاه‌های سوخت

معاون شهردار تهران  درمورد نارضایتی‌هایی بین رانندگان تاکسی‌های LPG سوز به‌دلیل مشکلات سوختگیری، گفت: کاهش ساعت سوختگیری تاکسی‌های LPG نیز اخیرا سبب شکل‌گیری صف‌های طولانی در این جایگاه شده که این امر نارضایتی رانندگان و کاهش کارآمدی و زمان فعالیت آنها را در ناوگان به‌دنبال داشته است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: مشکلات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های گازسوز همچنان باقی است و وزارت نفت باید پاسخگوی این مشکل باشد اما آنچه مسلم است هنوز نتوانسته‌ایم فناوری جایگاه‌های سوخت گاز را بومی‌سازی کنیم و امکان تعمیر و نگهداری کمپرسورهای این جایگاه‌ها در سطح پایینی قرار دارد.

کد خبر 69253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز