سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

کریم اعظمی: بحث پیوستن فابیو بالا مهاجم برزیلی به استقلال تهران همزمان شد با آخرین روزهای حضور دی‌کارمو در پرسپولیس مهاجمی که عملکرد ضعیفش در این تیم شدیدترین انتقادها را از مسئولان پرسپولیس و همچنین افشین قطبی به همراه داشت و این موضوع تردیدهای واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل استقلال را برای عقد قرارداد رسمی با فابیو بالا بیشتر کرده است.

اوایل به هیچ عنوان بحث مصدومیت این بازیکن مطرح نشد ولی نامه محرمانه امین نوروزی پزشک استقلال به مسئولان این باشگاه آن هم در شرایطی که او تمایلی نداشت این موضوع رسانه‌ای شود، شایعات زیادی را درخصوص مهاجم برزیلی به وجود آورد و سرانجام رضا رجبی آنالیزور استقلال که مامور مستقیم آوردن این بازیکن به ایران بود با صراحت اعلام کرد: «بالا هر دو زانویش را قبلا مورد عمل جراحی قرارداده است.»

آخرین اخبار حاکی از آن است که نوع مصدومیت بالا طوری است که در صورت فشار زیاد احتمال آسیب‌دیدگی مجدد وجود دارد و به همین دلیل شنیده می‌شود که مدیرعامل آبی‌پوشان تمایلی برای جذب این مهاجم ندارد. البته قلعه‌نویی که خودش رجبی را به برزیل فرستاد نظر مثبتی روی این بازیکن دارد ولی مخالفت واعظ‌آشتیانی باعث شد که سرمربی استقلال فعلا در مورد این برزیلی سکوت کند.

هرچند واعظ و قلعه‌نویی بارها شایعه اختلاف بین خودشان را تکذیب کرده‌اند ولی در این مدت چالش‌هایی بین آنها وجود داشته که جدیدترین آن به جذب مهاجم برزیلی مربوط می‌شود. آخرین اخبار حاکی از آن است که استقلالی‌ها از جذب این بازیکن منصرف شده‌اند و شاید بالا به زودی ایران را ترک کند.

رجبی: اخراج من شایعه است

مسائل به وجود آمده در مورد فابیو بالا و بحث مصدومیت این بازیکن، شایعات زیادی را در‌خصوص اخراج رجبی از استقلال به وجود آورده ولی خودش این موضوع را تکذیب می‌کند. رجبی می‌گوید: «متاسفم برای آنهایی که حرمت قلم را نگه نمی‌دارند و حاشیه درست می‌کنند. هیچ اتفاقی نیفتاده که بخواهند مرا اخراج کنند.»

رجبی درخصوص آخرین وضعیت بالا می‌گوید:‌ «این بازیکن قبلا زانویش را جراحی کرده ولی الان مشکلی ندارد و من از شرایط او اطلاع کامل دارم. البته در مورد عقد قرارداد با این بازیکن باشگاه تصمیم گیرنده است و اگر هم بالا را نخواهند مشکلی به وجود نمی‌آید. در ضمن برخلاف مسائلی که عنوان می‌شود، من هیچ وقت از این بازیکن تعریف نکردم.»

بالا: با من برخورد حرفه‌ای نشد

بالا در شرایطی برای عقد قرارداد با استقلال به ایران آمده که در این چند سال در سطح اول فوتبال برزیل بازی نکرده ولی او با دفاع از خودش می‌گوید: «مصدومیت طولانی مدت من باعث شد تا در لیگ‌های رده‌پایین بازی کنم ولی الان هیچ مشکلی ندارم و برای بازی کردن انگیزه‌های زیادی دارم.»

این بازیکن در ادامه حرف‌هایش به نکته قابل توجهی اشاره می‌کند:‌ «در صحبتی که با مسئولان استقلال داشتم اعلام کردم قرارداد من با این باشگاه می‌تواند مشروط باشد و اگر مصدوم شدم می‌توانند پول قراردادم را ندهند. تاکنون برخوردها با من حرفه‌ای نبوده ولی امیدوارم این مسئله هرچه زودتر حل شود.»

هرچند بالا با قاطعیت از سالم بودنش حرف می‌زند ولی احتمال پیوستن او به استقلال ضعیف است. البته قلعه‌نویی اصرار به جذب این بازیکن دارد ولی واعظ‌آشتیانی مخالف است، در ضمن گفته می‌شود اگر قرار باشد بالا با استقلال قرارداد ببندد قلعه‌نویی با درخواست مدیر عامل باید دست نوشته‌ای به آشتیانی بدهد و اعلام کند که با نظر سرمربی این مهاجم به استقلال اضافه‌شده و مصدومیتی هم ندارد.

روزهای سخت استقلال در دور برگشت

شاید این خبر خوشایندی برای استقلالی‌ها نباشد ولی روند برنامه‌ریزی سازمان لیگ در دور رفت طوری بود که آبی پوشان در اکثر بازی‌ها مقابل تیم‌های شهرستانی میزبان بودند و حالا در دور برگشت باید 9 بازی را خارج از تهران برگزار کنند. نکته قابل توجه این است که استقلال در دور رفت چهار بار به شهرستان رفت که حاصل نتایج این چهار بازی دو باخت، یک تساوی و فقط یک برد بود.

آبی‌پوشان در دور برگشت و بازی با تیم‌های ذوب‌آهن، پیکان، سپاهان، فولاد، برق شیراز، مقاومت‌سپاسی، ابومسلم، پیام مشهد و استقلال‌اهواز میهمان هستند و شاید این موضوع سد بزرگی برای رسیدن به قهرمانی باشد. البته امیر قلعه‌نویی حساسیت خاصی روی این موضوع ندارد و می‌گوید:‌ «اصلا نگران نیستم چون تیمی که هدفش قهرمانی است، نباید بازی‌های خارج از خانه برایش نگران کننده باشد.»

قلعه‌نویی تاکید می‌کند: «من بابت این موضوع به هیچ عنوان نگران نیستم، در ضمن ما تیم روزهای سخت هستیم و به حرفی که می‌زنم اعتقاد دارم. اتفاقا در دور برگشت انگیزه بازیکنان استقلال بیشتر می‌شود و این یک نکته کلیدی برای رسیدن به قهرمانی است.»

کد خبر 69848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز