یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: استقلال تهران در هفته شانزدهم از رقابت‌های لیگ‌برتر موفق شد با نتیجه 2 بر صفر سایپا را شکست دهد.

در این دیدار پیروز قربانی و آرش برهانی به لطف درخشش فرهاد مجیدی موفق به گلزنی شدند و سایپا نیز با وجود چند موقعیت مسلم گلزنی نتوانست راه به جایی ببرد.

باخت مقابل فولاد خوزستان شرایط سختی را برای استقلال رقم زد. آنها هفته گذشته داماش را در چارچوب جام‌حذفی با نتیجه‌ای پرگل شکست دادند تا با روحیه‌ای مناسب روبه‌روی سایپا قرار گیرند. برای امیر قلعه‌نویی و تیمش کسب 3 امتیاز در ورزشگاه آزادی از اهمیت بالایی برخوردار بود.  بازی در شرایطی آغاز شد که سایپا در دقایق ابتدایی تا حدودی ابتکار عمل را در میانه میدان از آبی‌پوشان گرفته بود.

این در حالی بود که مدافعان سایپا اجازه حرکت کردن را به اکبرپور نمی‌دادند و این بازیکن را به خوبی تحت فشار قرار می‌دادند.

در دقیقه 10 پاس عیسی ترائوره که در خط حمله سایپا بازی می‌کرد  صابر میرقربانی را در موقعیت مناسبی قرار داد اما میرقربانی با دخالت مدافعان استقلال موفق نشد ضربه نهایی‌اش را به ثمر برساند. سایپا در دقایق ابتدایی سعی می‌کرد به دروازه استقلال برسد.  آنها به درستی متوجه ضعف حرکت تیمی آبی‌پوشان در 20 دقیقه نخست بازی شده بودند. اما عملا راه مناسبی برای استفاده از نقطه ضعف استقلال نداشتند. از دقیقه 25 به بعد، استقلال رفته‌رفته جریان بازی را در اختیار گرفت اما با اینکه نیمی از زمان نیمه‌نخست سپری شده بود هیچ یک از دو تیم موقعیت جدی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند.

در نیمه اول هیچ یک از دو تیم بازی زیبایی را به نمایش نگذاشتند و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه 35 جلال حسینی ضربه ایستگاهی سایپا را به هدر داد هر چند که توپ تا دروازه استقلال فاصله زیادی داشت.

تغییرات استقلال در نیمه دوم

در نیمه دوم استقلال با آهنگی هجومی کار را در دقایق ابتدایی دنبال کرد. سیاوش اکبرپور به‌طور مداوم در فضاهای خالی حرکت می‌کرد اما هافبک‌های استقلال نمی‌توانستند
 به طور مناسب بازیسازی کنند. استقلال در دقیقه 50 با سانتر خسرو حیدری موقعیت خطرناکی را روی دروازه سایپا به‌وجود آورد که دخالت حسین کعبی این موقعیت را از استقلال گرفت. قلعه‌نویی با اضافه‌کردن فرهاد مجیدی در نیمه‌دوم تیمش را در شرایط بهتری قرار داد. این بازیکن معدود موقعیت‌هایی را نیز روی دروازه سایپا ایجاد کرد.

به نظر می‌رسید که سایپا در نیمه‌دوم کار دفاعی را در دستور کارش قرار داده بود و در محوطه جریمه خودی پرتعداد ظاهر شد.  اما در دقیقه 60 صابر میرقربانی با یک حرکت تکنیکی مدافع استقلال را از پیش رو برداشت اما در موقعیت تک‌به‌تک با وحید طالب‌لو به طرز عجیبی به توپ ضربه زد.  میرقربانی یک دقیقه بعد پاس ابراهیم صادقی را به هدر داد و توپ را با بی‌دقتی راهی اوت کرد.

در دقیقه 63 پاس رو به جلوی خسرو حیدری، آرش برهانی را در موقعیت مناسبی قرار داد اما مهاجم استقلال نتوانست این ضربه را به گل تبدیل کند. سیاوش اکبرپور در دقیقه 64  در محوطه جریمه سایپا دست به تمارض زد که داور بازی به همین دلیل به او کارت زرد داد.
در دقیقه 65، فرهاد مجیدی باعث شد پیروز قربانی گل اول بازی را برای استقلال به ثمر برساند. دفع ناقص ابراهیم میرزاپور مدافع پیش‌تاخته، استقلال را در موقعیت گلزنی قرار داد. قربانی با یک ضربه سر گل اول بازی را به ثمر رساند. یک دقیقه بعد مهدی امیرآبادی پاس زیبایی را به آرش برهانی رساند تا مهاجم استقلال دهمین گل این فصل خودش را به ثمر برساند تا در نهایت استقلال با نتیجه2بر صفر از سایپا پیش بیفتد. استقلال در نیمه دوم به مراتب بازی بهتری را نسبت به نیمه اول ارائه کرد.

در دقیقه 72 سیاوش اکبرپور در موقعیت دو به یک ترجیح داد خودش ضربه‌نهایی را بزند و توپ را به برهانی نرساند. شوت او با اختلاف از بالای دروازه سایپا به اوت رفت. در دقیقه 76 فرهاد مجیدی در موقعیت تک‌به تک با میرزاپور نتوانست ضربه آخر خود را وارد دروازه کند. در دقیقه 80 امید شریفی‌‌نسب پاس رو به‌جلوی خوبی را برای مهاجم سایپا فرستاد که این موقعیت نیز به گل تبدیل نشد.

در دقیقه 85 کوشکی شوت عیسی ترائوره را با ضربه سر دفع کرد. استقلال پس از زدن دو گل به سایپا تا حدودی تحت فشار قرار گرفت. در دقیقه 87 آرش برهانی با یک حرکت نمایشی شوت محکمی را راهی دروازه سایپا کرد که میرزاپور به زحمت آن را به کرنر فرستاد.

در دقایق پایانی کرنر سایپا دروازه استقلال را تهدید کرد. ضربه سر ایمان رزاقی‌راد می‌توانست اولین گل سایپا را به همراه داشته باشد.

استقلال در شرایطی توانست به 3 امتیاز دست یابد که طی دو بازی اخیرش به ویژه در دیدار با سایپا نتوانست بازی‌های خوبی ارائه کند اما از این جهت که علی دایی به نوعی برمسائل فنی تیم سایپا نظارت دارد و فروزانی و منافی مربیان منتسب به او هستند این برد برای امیر قلعه‌نویی ارزش زیادی پیدا کرد.

پیروزی سپاهان و مقاومت

اما در دیگر دیدارهای لیگ‌برتر سپاهان با نتیجه 2 بر یک ابومسلم را شکست داد تا با 27 امتیاز در رده چهارم قرار گیرد. ذوب‌آهن هم در انزلی مقابل ملوان به تساوی رسید تا با 32 امتیاز صدرنشین باقی بماند. داماش و برق شیراز هم به تساوی یک بر یک رسیدند و پیام با یک گل مقابل مقاومت سپاسی شکست خورد.

کد خبر 69617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز