فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن که آزمایش مثبت کرونا پیدا کرده است، مجبور شد روز یکشنبه سفر برنامه‌ریزی‌شده‌اش به تونس برای شرکت در یک کنفرانس کلیدی درباره توسعه آفریقا را لغو کند.

Kishida

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کیشیدا که تازه از یک تعطیلات یک‌هفته‌ای بازگشته بود، از روز دوشنبه از سکونتگاهش کار خواهد کرد و به طور آنلاین در «کنفرانس بین‌المللی توکیو درباره توسعه آفریقا» شرکت خواهد کرد.

نخست‌وزیر ژاپن روز شنبه دچار سرفه و تب شد و آزمایش PCR در یکشنبه صبح که نتایج آن در بعدازظهر مشخص شد، ابتلای او به کووید-۱۹ را تایید کرد.

هشتمین کنفرانس «تیکاد» (TICAD) و نخستین کنفرانس از سال ۲۰۱۹  با مشارکت سازمان ملل، بانک جهانی و کمیسیون اتحادیه آفریقا در میزبانی انجام می‌شود. از جمله بحث‌های این کنفرانس برای تقویت توسعه، بررسی راه‌هایی برای کمک به قاره آفریقا در مقابله با پاندمی کووید-۱۹ است.

کنفرانس‌های «تیکاد» که از سال ۱۹۹۳ به طور منظم برگزار شده است، به منظور ترغیب دیالوگی در سطح بالا درباره سیاست‌ها میان رهبران آفریقایی و شرکای آنها در توسعه برگزار می‌شود. این کنفرانس‌ها در پایان دوره جنگ سرد و دوران «فرسودگی در کمک» در کشورهای اهداکننده پدید آمد و نقشی حیاتی در تجدید علاقمندی به اهدای کمک به آفریقا داشت. این کنفرانس‌ها توسعه در این قاره را بر اساس «مالکیت» آفریقایی و «مشارکت» بین‌المللی ترغیب می‌کنند.

دچار شدن کیشیدا به کرونا در هنگامی است که ژاپن با اوج‌گیری دوباره بی‌سابقه موارد کرونا در  طول ماه‌های ژوئیه و اوت (تیر و مرداد) روبرو شده است که به کسب‌وکارها در سومین اقتصاد بزرگ جهان را ضربه زده است، هر چند شمار مرگ‌ها نسبتا پایین باقی مانده و اختلال‌ها نسبت به برخی از اقتصادهای پیشرفته دیگر خفیف‌تر بوده است.

اقتصاد ژاپن در سه‌ماهه دوم امسال رشدی سالانه‌سازی‌شده ۲/۲ درصد را داشت که کندتر از میزان مورد انتظار برای رونق‌ دوباره پس از افت به علت کووید-۱۹ است، چرا که هنوز درباره اینکه میزان مصرف در این بازیابی شکننده می‌توانند افزایش یابد، تردید وجود دارد.

کد خبر 699576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha