اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ماه گذشته برنامه‌های مهمی داشت که برخی از عناوین آنها افتتاحیه مهرواره بانور، آموزش مجازی پدافند غیر عامل، پویش «لبیک یا زینب (س)»، توانمندسازی بانوان در جهاد تبیین و برگزاری رویداد گفتمانی «قیام دختران پیشرو» بود.

https://www.hamshahrionline.ir/news/77263/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%

به گزارش همشهری آنلاین، اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ماه گذشته برنامه‌های مهمی با عناوین افتتاحیه مهرواره بانور، مسابقه کتابخوانی «تبیین عاشورایی»، برگزاری دوره تربیت مربی نوجوان ویژه بانوان طلبه، آموزش مجازی پدافند غیر عامل، پویش «لبیک یا زینب (س)»، توانمندسازی بانوان در جهاد تبیین، برگزاری دوره معرفتی ـ تشکیلاتی «اسلام ناب»، آموزش رایگان هنر «پرده‌خوانی» ویژه مبلغان و ستایشگران و برگزاری رویداد گفتمانی «قیام دختران پیشرو» را در دستور کار خود داشت که در ادامه به اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بانوان در جهاد تبیین موفق‌تر از مردان هستند

مهرواره بانور ویژه بانوان و با هدف حل مسائل خانواده و جمعیت با محوریت مسجد در دو بخش حل مساله و روایت‌گری با حضور حجج اسلام قمی و خداداده، همزمان با روز خانواده افتتاح شد؛ این مهرواره در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در این آیین با بیان اینکه توجه به خانواده و ایجاد تکاپو و تلاش در آن مساله‌ای مهم است، اظهار کرد: بی تردید بانوان در هر مساله پیچیده‌ای وارد شده‌اند، تفاوت ایجاد کرده و سبب گره‌ گشایی شده‌اند. تاریخ در این باره تصریحات متعددی دارد.

وی تاکید کرد : بانوان به مراتب در جهاد تبیین موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند. امروز خانواده آماج اهداف دشمنان بشریت است، لذا اگر بانوان مصمم به حمایت از خانواده در موضوعات مختلف اعم از ازدواج، بهبود روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری و دیگر مسائل شوند به معنای واقعی اعجاز رخ می‌دهد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «تبیین عاشورایی»

به مناسبت ایام محرم، پیشنهاد مطالعه ۲۰ عنوان کتاب متناسب با علایق افراد مختلف به صورت پژوهش‌محور در قالب رمان و اطلاعات تاریخی به همت کارگروه نظام تبیین اداره کل بانوان سازمان تبیلغات اسلامی ارائه شده است.

از بین کتاب‌های معرفی شده، مسابقه کتابخوانی از کتاب «چهار گفتار» ویژه عموم افراد مخصوصاً م بلغات برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه به مدت ۱۰ روز از ۲۶ شهریور تا ۵ مهرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت Pishraftyaran.ir به سؤالاتی که در قالب پرسشنامه ارائه شده، پاسخ دهند.

بسته پیشنهادی برای مطالعه از سوی اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی شامل کتاب‌های کآشوب، شماس شامی، دو امام مجاهد؛ امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، جاذبه‌ حسینی، چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ عاشورا، همرزمان حسین (ع)، ماه به روایت آه، نامیرا، داستان بریده بریده، خادم ارباب کیست؟، دفتر خاطرات فضه، توجیه‌المسائل کربلا، فتح خون، الی الحبیب، دعوا سر اولویت است، الخصائص الحسینیه، سقای آب و ادب، آفتاب در مصاف، عاشورایی‌ها و آیینه‌داران آفتاب است.

 چادر؛ انتخاب برتر بانوی ایرانی برای امتداد پرچم داری حضرت زینب(س) است

یادواره لشگر فرشتگان؛ یادمان زنان مجاهد، دهم مرداد به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور فرزندان و همسران شهدا در حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش ‌ آموزان طی سخنانی در این مراسم گفت: چادر، انتخاب برتر بانوی ایرانی برای امتداد پرچم‌داری حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است که شما بانوان این پرچم را در صحنه‌های علمی، اجتماعی، فعالیت ‌ های فرهنگی و ورزشی با خود همراه دارید. امید است جزو کسانی باشید که بر افتخارات لشگر فرشتگان بیفزاید.

وی عنوان کرد: نگاه اسلام به زن خیلی متعالی است و به اینکه زن کارگر جامعه باشد، بسنده نمی‌کند و زن را رهبر جامعه می‌داند. الگوی سوم نشان از نگاه متعالی به زن دارد. خدا را شکر می‌کنیم در نهضت پیشرفت بانوان به دنبال تعریف عرصه‌هایی برای نقش‌آفرینی زنان و دختران هستیم و می‌خواهیم در حوزه زنان عرصه‌هایی برای کنشگری آنها ترسیم کنیم که در این راستا، لشگر خوبان، نماد نقش آفرینی برای نوجوانان هستند.

کد خبر 699645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha