سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران لغو ممنوعیت احداث صنایع در داخل شعاع 120 کیلومتری شهر تهران را مغایر با سیاست تمرکززدایی، کاهش آلودگی هوا و مهاجرفرستی پایتخت دانست.

حسن بیادی در گفتگو با همشهری خاطرنشان کرد که این موضوع به مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا و مهاجرت و حاشیه‌نشینی شهر تهران دامن خواهد زد، ضمن اینکه سایر شهرهای کشور را از داشتن صنایع و مزایای آن محروم خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه این موضوع با شعار و سیاست‌ تمرکززدایی دولت از تهران منافات دارد گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور از همان اول موافق بود که حتی دستگاههای دولتی غیرضروری و دفاتر شرکت‌ها و کارخانه‌ها هم از تهران به استان‌های مربوطه منتقل شود.

نایب رئیس شورای شهر افزود: با این حال معلوم نیست که در حال حاضر به چه دلایلی این مسایل مطرح می‌شود.

از سوی دیگر امیررضا خادم، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص به خبرگزاری ایسنا گفت:  با لغو مصوبه ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران نه تنها در حاشیه تهران، بلکه در داخل شهر نیز راه‌اندازی صنایع جدید قابل اجراست.

وی افزود:  پیشنهاد لغو ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران در راستای اشتغال‌زایی و افزایش فضاهای کاری برای اقشار مختلف جامعه از سوی برخی از دلسوزان مناطق حاشیه تهران مطرح شده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد‌: رویکرد مهاجرت با لغو این شعاع تغییر کرده و سبب عقب ماندن این طرح خواهد بود.وی در پایان تأکید کرد: شهر تهران ظرفیت ایجاد صنایع جدیدی را ندارد.

سازمان محیط‌زیست مخالف است

در این بین، سازمان حفاظت محیط ‌‌زیست جزو مخالفان لغو ممنوعیت احداث واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران است.

اصیلیان، سرپرست معاونت محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص با اعلام این که مخالف لغو این مصوبه هستیم، می‌گوید: تهران با مشکلات زیادی همچون آلودگی هوا، تمرکز جمعیت، کمبود آب و... مواجه است و اکثر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در تهران هستند که با لغو مصوبه ممنوعیت استقرار صنایع در داخل شعاع 120 کیلومتری تهران، عملاً مناطق محروم کشور از سرمایه‌گذاری برای احداث صنایع محروم خواهند شد.

وی با اشاره به این که شهرکهای صنعتی باید با هدف استقرار صنایع سطح استان به داخل آنها و ایجاد تمرکز در این زمینه بکارگیری شوند، می‌افزاید: به هیچ عنوان موافق نیستیم که شهرک جدیدی احداث و صنعت جدیدی در آن مستقر شود.

کد خبر 7000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز