آمار منتشرشده از سوی وزات بهداشت نشان می‌دهد که تعداد بیماران بستری کرونا در ۱۱ استان و فوتی‌های این بیماری نیز در ۱۲ استان افزایش یافته است.

کرونا در جهان - کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۱۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۶ شهر در وضعیت نارنجی،‌ ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

۱۱ استان کشور شامل کرمان، فارس، یزد، آذربایجان غربی،‌ البرز، مرکزی، کردستان،‌ بوشهر،‌ ایلام، سمنان و زنجان در هفته چهارم مردادماه شاهد افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی بوده‌اند.

افزایش آمار قربانیان کرونا در ۱۲ استان | بیشترین و کمترین استفاده از ماسک در این ۲ استان‌ است

تعداد افراد فوت شده با تست مثبت کرونا نیز در ۱۲ استان کشور افزایش یافته است؛ تهران، کرمان، آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، همدان، ایلام، لرستان، مرکزی، هرمزگان، کردستان و زنجان در هفته آخر مرداد شاهد افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا بوده‌اند.

افزایش آمار قربانیان کرونا در ۱۲ استان | بیشترین و کمترین استفاده از ماسک در این ۲ استان‌ است

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۳۳ درصد رسیده است.

میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور نیز به ۲۱ درصد رسیده است و مردم استان‌های آذربایجان شرقی کمترین و البرز بیشترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور ۴۴ درصد است و مردم هرمزگان کمترین و آذربایجان غربی بیشترین رعایت بهداشت را دارند.

بیشتر بخوانید: 

همچنین، کمتر از نیمی از اماکن عمومی کشور تهویه مناسب دارند و هرمزگان کمترین و همدان بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب را بین استان‌های کشور دارند.

میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی کشور به ۲۸ درصد رسیده و در اماکن عمومی استان لرستان کمترین و در آذربایجان غربی بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ فاصله‌گذاری اجتماعی ثبت شده است. 

کد خبر 700206
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha