یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
۰ نفر

اداره‌ی کل امور بانوان شهرداری تهران قرار است دختران علاقه‌مند به کار نویسندگی را حمایت کند. این حمایت در قالب «طرح بورسیه‌ی نویسندگان نوجوان» اتفاق خواهد افتاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور زنان وزارت آموزش و پرورش نیز از آن حمایت خواهند کرد.

بورسيه

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین، این خبر را روابط عمومی اداره‌ی کل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرده و گفته که در این طرح،  علاوه بر کشف و پرورش استعدادهای ادبی در میان دختران نوجوان تهرانی، به ارزیابی و تحلیل وضعیت موجود زندگی دختران و خانواده‌ها در کلانشهر تهران نیز می‌پردازد.

  • جزئیات طرح چیست؟

براساس این گزارش، طرح بورسیه‌ی نویسندگان نوجوان، طرحی سه مرحله‌ای است که در مرحله نخست، نوجوانان دختر علاقه‌مند به کار نویسندگی، می‌توانند با پر کردن فرم ثبت نام که شامل نام، نام خانوادگی، سن، نشانی پستی و شماره‌ی تماس آن‌هاست به همراه سه اثر تألیفی خود، در این طرح شرکت کنند.

پس از داوری آثار رسیده به دبیرخانه‌ی این طرح، برای افراد برگزیده در مرحله‌ی اول، کارگاه‌های آموزشی نویسندگی با رویکرد داستان‌نویسی تدارک دیده شده است. در این کارگاه‌ها علاوه بر نویسنده-مربیان مجرب، اساتید میهمان چون مرجان فولادوند، مژده لواسانی، حمیدرضا شاه‌آبادی، مهدی حجوانی، فرهاد حسن‌زاده، مصطفی رحماندوست و... حضور خواهند داشت.

هم‌چنین آثار برگزیده‌ی شرکت‌کنندگان در این طرح، در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید. از دیگر مزایای این طرح، عضویت در باشگاه نویسندگان نوجوان است.

  • هدف از این طرح چیست؟

علاوه بر کشف و پرورش استعدادهای ادبی دختران نوجوان تهرانی، این طرح اهداف دیگری را هم دنبال خواهد کرد؛ اهدافی چون  شناخت و فهم دغدغه‌ها و نیازهای دختران نوجوان و خانواده‌های آنان.

  • برای شرکت در این طرح باید چه کرد؟

دختران نوجوان  ۱۲ تا ۱۷ساله و علاقه‌مند به نوشتن، می‌توانند ۳ اثر خود را با موضوع آزاد و به‌صورت تایپ‌شده، به همراه فرم شرکت در این رقابت ادبی، تا تاریخ 15 شهریور به آدرس الکترونیکی tehranoffamily@gmail.com ارسال نمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت فرم شرکت در جشنواره به پایگاه اینترنتی https://farhangi.tehran.ir  مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۲۲۹۰۹۹۲۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 701348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha