مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها گفت: میزان مراجعه‌کنندگان مرکز طلوع در سن پایین افزایش داشته است قبلا افرادی را که در این مرکز پذیرش می‌کردیم ۱۲ تا ۱۷ سال داشتند، اما الان کودکان ۵ تا ۱۲ سال را هم در این مرکز نگهداری می‌کنیم.

اعتیاد کودکان - کودکان معتاد

به گزارش همشهری‌آنلاین، اکبر رجبی مشهود مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها و علی بدخشان، مدیر مرکز سرای نور (پسران آسیب‌دیده از اعتیاد) در نشستی که در سالن جلسات موسسه همشهری با موضوع «چرا مافیای مواد مخدر کوچک‌تر شده و روی جوانان و نوجوانان با مخدرهای جدید تمرکز کرده است؟» برگزار شد، درباره کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن و همچنین گرایش نوجوانان طبقه متوسط به مواد مخدر مطالبی را بیان کردند. 

اکبر رجبی مشهود مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها با اشاره به کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور گفت: میزان مراجعه‌کنندگان مرکز طلوع در سن پایین افزایش داشته است. ما در سال ۹۵ این مرکز را راه‌اندازی کردیم و افرادی را که در این مرکز نگهداری می‌کردیم ۱۲ تا ۱۷ سال داشتند، اما الان کودکان ۵ تا ۱۲ سال را هم در این مرکز نگهداری می‌کنیم. هرروز هم از طرف بهزیستی کودکانی برای نگهداری به ما معرفی می‌شوند. الان در مرکز ما تعداد بچه‌های زیر ۱۳ سال بیشتر از بچه‌های بالای ۱۳ سال است. بین ۴۰ نفر، ۶۰ درصد زیر ۱۳ سال دارند و ۴۰ درصد بالای ۱۳ سال.

خطر آلوده شدن نوجوانان طبقه متوسط به مواد مخدر | افزایش مصرف مواد مخدر در میان کودکان ۵ تا ۱۲ سال 

علی بدخشان، مدیر مرکز سرای نور (پسران آسیب‌دیده از اعتیاد)، نیز که در این نشست حضور داشت با تاکید بر کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر آن‌ها را از دو گروه جامعه دانست و گفت: باید این مصرف‌کنندگان را به دو دسته تقسیم کنیم و مشکلات هر کدام و همین‌طور دلایل گرایش هر گروه را جداگانه بررسی کنیم. یک دسته از مصرف‌کنندگان از طبقه فرودست و پایین جامعه هستند و دسته دیگر بچه‌هایی که در خانواده‌های متوسط به دنیا آمده‌اند و بزرگ شده‌اند.

مشروح این نشست را بخوانید: 

کد خبر 701856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Borzoo NO ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    22 0
    سن معتادین از 5 سال تا 12 سال ؟؟؟ بابا گلی بجمالت... در اروپا و آمریکا هم همچین چیزی نیست آفرین به این تکنولوژی و پیشرفت...آفرین به این درس و نگهداری بچه ها......حالا بروید و به حجاب تکیه کنید...و خبر از دستگیری این و آن بدهید....