گروه ورزشی: در آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر، استقلال در مشهد میهمان ابومسلم خراسان بود که توانست با نتیجه 2 بر صفر از سد میزبان خود عبور کند و موقتا به صدر جدول برسد.

استقلال نشان داد که راه نتیجه‌گرفتن را به خوبی می‌داند و در روزی که بازی متوسطی ارائه می‌دهد هم می‌تواند 3 امتیاز را کسب کند.

صدرنشین جدید

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ‌برتر برای استقلال با یک اتفاق ویژه همراه بود؛ صدرنشینی. بازی در حالی آغاز شد که از قرار معلوم استقلال برای رسیدن به گل، بیش از حریف آهنگ هجومی به خود گرفته بود. علی علیزاده با اولین اوت دستی موقعیت خوبی را نصیب استقلال کرد و در ادامه شوت سنگین حسین کاظمی نیز به جایی نرسید.

 در دقیقه 10 بازیکن استقلال با مهاجم خارجی ابومسلم درگیری پیدا می‌کند که سیاوش اکبرپور طبق معمول در راس این درگیری حضور داشت. در همان دقایق ابتدایی، مهاجم ابومسلم می‌رفت تا در موقعیت تک‌به‌تک با طالب‌لو خطرساز ظاهر شود. یک دقیقه بعد  جان واریو با حرکتی تکنیکی  مدافع ابومسلم را به زیبایی پشت‌سر گذاشت و شوت محکمی را راهی دروازه ابومسلم کرد. شهاب گردان این توپ را دفع کرد تا سیاوش اکبرپور در سه‌قدمی دروازه ابومسلم توپ را به اوت بزند. حملات استقلال همچنان ادامه داشت. نبض حرکت هجومی استقلال اما زیر پاهای جان‌واریو بود که هرگاه اراده می‌کرد مهاجمان استقلال را صاحب موقعیت می‌کرد.

 استقلال در دقیقه 12 به گل اول خود رسید. سانتر جان‌واریو به طور ناقص توسط مدافعان ابومسلم دفع شد تا مدافع پیش‌تاخته استقلال از فاصله‌ای نسبتا دور، دروازه حریف مشهدی را باز کند. مهدی امیرآبادی با یک شوت محکم گل زیبایی را به ثمر رساند و شهاب گردان هرچه تلاش کرد به جایی نرسید. امیرحسین پیروانی در کنار زمین عصبانی به نظر می‌رسید. اما در ادامه ابومسلم رفته‌رفته جریان بازی را به تعادل کشاند. آنها حتی یک گل هم به ثمر رساندند اما به دلیل آفساید، مظفری‌زاده گل آنها را مردود اعلام کرد. بازی به خصوص در دقایق ابتدایی نیمه‌اول از سرعت بسیار بالایی برخوردار بود.

در دقیقه 20 سیاوش اکبرپور که در تجمع مدافعان ابومسلم اقدام به شوتزنی کرد، ضربه‌اش راهی اوت شد. در دقیقه 24 نگودی با یک استارت سریع قصد داشت از سد مدافعان استقلال عبور کند اما در نهایت به توپ نرسید هرچند که توانست برای تیمش یک کرنر به دست آورد. ابومسلم در دقیقه 27 موقعیت خوبی داشت تا بازی را به تساوی بکشاند اما آمادگی مدافعان استقلال اجازه گلزنی به مهاجمان ابومسلم را نداد.

ابومسلم با سانتر از جناحین و شوت از راه دور قصد داشت دروازه استقلال را باز کند. اما وحید طالب‌لو در یکی، دو موقعیت واکنش‌های خوبی از خود نشان داد. بازی در اواسط نیمه‌اول بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد و هر دو تیم بیشتر دفاع و ضدحمله را در دستور کار خود قرار داده بودند. بازی در دقایق پایانی نیمه اول موقعیت جدی چندانی نداشت.

هرچند که در دقیقه 42 ناصحی با یک حرکت تکنیکی دو مدافع استقلال را از پیش‌رو برداشت و توپ را به عباسی رساند. اما این مهاجم نتوانست شوت خود را با دقت لازم راهی دروازه استقلال کند. میثم بائو که با انگیزه بالایی مقابل تیم سابق خود به میدان آمده بود در دقایق پایانی نیمه‌اول، مدافعان استقلال را با حرکات تکنیکی خود اذیت کرد اما در نهایت ابومسلم بازنده به رختکن رفت.

حملات ابومسلم در نیمه دوم

ابومسلم در آغاز نیمه‌دوم می‌توانست به گل برسد. نگودی با یک شوت محکم دروازه استقلال را تهدید کرد و توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه طالب‌لو به اوت رفت. استقلال در دقیقه 50 می‌توانست گل دوم خود را به ثمر برساند اما واکنش شهاب گردان مانع از گلزنی آبی‌پوشان شد. در دقیقه 57 سیاوش اکبرپور با یک شوت از راه دور دروازه ابومسلم را تهدید کرد. توپ می‌رفت تا درون دروازه گردان قرار بگیرد اما این دروازه‌بان به سختی توپ را راهی کرنر کرد.

در دقایق نخست نیمه‌اول نیز توپ و میدان در اختیار استقلال بود. در دقیقه 60 آرش برهانی بخت خود را برای گلزنی آزمود اما شوت او با اختلاف از کنار دروازه ابومسلم به اوت رفت. اما نکته‌ای که در طول بازی به چشم می‌خورد حرکت هجومی استقلال بود. آنها نسبت به بازی‌های قبلی خود به مراتب نمایش بهتری ارائه دادند.

سرمربی استقلال سه فوروارد را همزمان از ابتدای بازی در ترکیب اصلی قرار داده بود؛ برهانی، اکبرپور و علیزاده بارها دروازه ابومسلم را تحت فشار قرار دادند. در دقیقه 65 رضا ناصحی در حالی که می‌توانست هم‌تیمی‌های خود را صاحب موقعیت کند اقدام به شوتزنی کرد که این شوت به جایی نرسید. در دقیقه 67 ابومسلم بهترین موقعیت خود برای گلزنی را از دست داد. تکل صحیح بیژن کوشکی مانع از گلزنی مهاجم ابومسلم شد تا به دنبال آن کاپیتان ابومسلم نیز نتواند ضربه دقیقی را به توپ بزند. ابومسلم رفته‌رفته فشار خود را بیشتر می‌کرد. آنها از جناحین بارها دروازه استقلال را تهدید کردند.

درخشش طالب‌لو

میثم بائو و نگودی نقش مهمی در سازماندهی حملات ابومسلم داشتند. در دقیقه 74 دروازه استقلال به شکل سختی تهدید شد. واکنش طالب‌لو و مدافعان استقلال در قبال فشار ابومسلم در نوع خود جالب‌توجه بود. در این میان وحیدطالب‌لو نمایش درخشانی داشت و به نوعی ستاره بازی محسوب می‌شد. سرمربی استقلال پس از تحت فشار قرار گرفتن تیمش برهانی را از زمین بازی بیرون کشید ویدالله  اکبری  را به میدان فرستاد. اما در دقیقه 77 مهاجم ابومسلم با یک شوت محکم، طالب‌لو را وادار به واکنش کرد. استقلال کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود. اما در دقیقه 84 سیاوش اکبرپور، علیزاده را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این مهاجم فیزیکی این فرصت را با بی‌دقتی از دست داد.

در دقایق پایانی، بازی به مراتب شکل بهتری داشت. البته ابومسلم برای رسیدن به گل چند برابر حریف کاملا دفاعی‌خود، موقعیت داشت اما بازیکنان ابومسلم تمامی موقعیت‌ها را با بی‌دقتی هدر دادند. در وقت‌های تلف‌شده علی علیزاده در موقعیت آفساید به سیاوش اکبرپور پاس‌گل داد و این مهاجم نیز با یک بغل‌پای ساده توپ را به گل دوم تیمش تبدیل کرد تا آبی‌پوشان بابت کسب 3 امتیاز ارزشمند خارج از خانه اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 70304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز