ترانه علیدوستی در تازه ترین گفتگوی تصویری درباره جنبش اعترضی می - تو و بازیگری که نام او به عنوان آزارگر جنسی در سینما حاشیه ساز شد توضیحاتی داد.

ترانه علیدوستی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ ترانه علیدوستی در تازه ترین گفتگوی تصویری که با هوشنگ گلمکانی منتقد و روزنامه‌گار باسابقه انجام داده به سوالاتی درباره حاشیه‌های جنبش اعتراضی می- تو که مدعی حمایت از زنان آزار دیده در سینماست، پاسخ داد. او درباره فرهاد اصلانی که روایت های آزارگرانه‌ای علیه او در صفحه شخصی یک سینماگر زن منتشر شد و جنجال به پا کرد، توضیحاتی داد.

 علیدوستی درباره عدم حضور این بازیگر در جشنواره کن ۲۰۲۲ گفت: «ما در هیچ شرایطی نمی‌توانیم جلوی روایت گری شخصی را بگیریم. من به عنوان کسی که در مسیر این جنبش تلاش می‌کنم اولین وظیفه‌ام حمایت از کسی است که آزار دیده و رنج کشیده است. من هرگز کنار کسی که متهم به آزار شده نمی‌ایستم و طبیعتا اجازه نمی‌دهیم این فرد با هر موقعیت و محبوبیتی از مواهب حضور در یک جشن پر زرق و برق سینمایی در جهان مثل «کن»  بهره ببرد...»

کد خبر 703602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهتی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    8 4
    نظر خانم علیدوستی متینه. ولی از کجا معلوم این اتهام، یه تهمت بیجا نباشه؟ ممکنه یه آقا بیخود و بیجهت بگه که فلان خانم به من آزار جنسی رسونده. اونموقع ما باید اون خانم رو مجرم بدونیم؟ آیا باید بگیم اون خانم مجرمه مگر اینکه خلافش ثابت بشه؟ قضیه ی آقای کوین اسپیسی هم با قضیه آقای اصلانی فرق میکنه . من برای انسان هایی که مثل خانم علیدوستی، اینجوری دردمندانه به موضوع خیلی مهم آزار جنسی و سرکوب جنس مونث، واکنش نشون میدن احترام زیادی قائلم. این قشر، انسان های شریفی هستن. اما به نظرم رویکرد خانم علیدوستی و رویکردهای مشابه، رادیکال و افراطی هستن. طبیعی هم هست . مردها طی قرن ها، ظلم های ناجوری رو علیه خانم ها انجام دادن و نگرش رادیکالی خودشون رو به عرصه ی اجتماع، حاکم کردن. الان هم زن ها دارن واکنش نشون میدن . مقابله به مثل میکنن . به صورت رادیکالی و افراطی رفتار می کنن . به نظرم این رویه، مطلوب نیست.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 6
    اثبات آزار جنسی در ایران بسیار سخته. چون شرایط قانون برای اثبات بقدری سخته که عملی کردنش در عمل ناممکنه و لذا خیلیها که آزار می بینند سکوت میکنند. مطمئن هستند قانون ازشون حمایت نمی کند و اخر سر ابروشون هم میرود و نهایت بهشون می گن لابد خودت خواستی و همچین بی میل نبودید. خانم علیدوستی هم کاری ازش بر نمیاد و در دادگاه محکوم خواهد شد.