سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تریبیون، غول رسانه‌ای آمریکا، به اولین شرکت صاحب روزنامه‌های زنجیره‌ای عمده‌‌ بدل می‌شود که در چند دهه گذشته از ماده ۱۱ قانون حفاظت در برابر ورشکستگی استفاده می‌کند.

 به گزارش واشنگتن پست این شرکت با کاهش شدید درآمدهای آگهی‌ها و رکود مداوم روبه‌رو بوده است.

این افدام به تربییون امکان می‌دهد که در حالیکه شرایط بهتری را از وام‌دهندگانش تقاضا می‌کند،‌ همچنان در کسب و کار باقی بماند.

این شرکت تاکید کرد حالیکه به دیون خود سر و سامان می‌دهد،که همه کسب و کارهایش از جمله هشت روزنامه عمده و ۲۳ ایستگاه تلویزیونی به عملیات روزانه‌شان ادامه خواهند داد.

 بر اساس درخواست اعلام ورشکستگی که تریبیون دوشنبه ۸ دسامبر (۱۸ آذر) به دادگاه دلاویر ارائه کرد،‌این شرکت ۱۲.۹ میلیارد دلار بدهی و ۷.۶ میلیارد دلار  دارایی دارد.

شرکت تریبیون که در شیکاگو مستقر است، در اغلب بزرگترین شهرهای آمریکا دارایی‌هایی دارد. از جمله روزنامه‌های شیکاگو تریبیون و لوس‌آنجلس تایمز؛ ایستگاه تلویزیون کابلی وی جی‌ ان در شیکاگو و روزنامه بالتیمور سان.

 غول معاملات املاک،‌ سام زل، در دسامبر ۲۰۰۷ انتقال این شرکت تحت مالکیت کارکنان را  را با ۸.۲ میلیارد دلار وام جدید که به ۵ میلیارد دلار دیون قبلی شرکت اضافه شد، به مالکیت خصوصی خود در آورد. اما حتی بعد از این اقدام نیز گزارش شد که تریبیون دچار کمبود درآمد آگهی و افت تیراژ روزنامه‌هایش است.

کد خبر 70418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز