مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
۱ نفر

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد از نجات جان کوهنورد زن بدحال‌شده در قله حوض دال با تلاش ۶ ساعته دو تیم امداد و نجات کوهستان در شهرستان دنا خبر داد.

كوه دنا

به گزارش همشهری آنلاین، کاظم فلاحی‌دوست سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد گفت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته، طی تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا مبنی بر بدحال شدن و افت فشار و مناسب نبودن وضع جسمانی یک زن کوهنورد ۴۰ ساله در ارتفاعات ۴۴۰۹ متری حوض دال دنا، بلافاصله یک تیم ۶نفره امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و یک تیم امداد و نجات ۴ نفره پشتیبانی نیز در ارتفاعات سیچانی مستقر شدند.

فلاحی‌دوست ادامه داد: با توجه به شیب تند و صعب‌العبور بودن ارتفاعات دنا، تیم ۶ نفره امداد و نجات کوهستان بعد از ۴ ساعت تلاش در فاصله ۱۰۰ متری قله حوض دال دنا به فرد مذکور رسیدند و ضمن انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی و ارائه کمک‌های اولیه، وی را به وسیله تجهیزات تخصصی کوهستان به پایین ارتفاعات انتقال دادند. در این عملیات از ۳ دستگاه خودرو آمبولانس و امدادی کمک‌دار استفاده شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: این خانم کوهنورد در شرایط مناسب و سلامت به مراکز درمانی شهر سی‌سخت جهت پایش کامل سلامت انتقال داده شد.

به گفته او، این عملیات با موفقیت در ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز شنبه ۱۹ شهریور به پایان رسید.

کد خبر 704641
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha