جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل مترو گفت: عملیات گودبرداری از محوطه پشتی تئاتر شهر تهران در سال 1384 اتفاق افتاد

و شرکت متروی تهران در همان ابتدا اعتراض خود را نسبت به این موضوع به شهردار قبلی تهران طی نامه‌ای مفصل اعلام کرده بود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام این مطلب افزود: موضوع گودبرداری از محوطه پشتی تئاتر شهر هیچ ارتباطی با شهردار فعلی تهران ندارد و این محوطه در سال 1384 و به‌رغم مخالفت متروی تهران اتفاق افتاد که به‌دلیل گودبرداری غیراصولی در همان زمان متوقف شد.

محسن هاشمی تصریح کرد: این زمین به‌منظور احداث مسجد به امور مساجد تهران واگذار شد و متولیان امر پس از رایزنی و موافقت چند شرکت وابسته به یکی از نهادهای انتظامی، عملیات خاکبرداری از زمین مورد نظر را آغاز کردند که به‌دلیل رعایت نشدن اصول اولیه مهندسی نظیر ایجاد اسکلت نگهبان، باعث فرو ریختن خیابان در محل گودبرداری شد و اگر همان زمان به منطقه گودبرداری شده دوغاب سیمان تزریق می‌کردند، امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

محسن هاشمی تصریح کرد: این زمین به‌منظور احداث مسجد به امور مساجد تهران واگذار شد و متولیان امر پس از رایزنی و موافقت چند شرکت وابسته به یکی از نهادهای انتظامی، عملیات خاکبرداری از زمین مورد نظر را آغاز کردند که به‌دلیل رعایت نشدن اصول اولیه مهندسی نظیر ایجاد اسکلت نگهبان، باعث فرو ریختن خیابان در محل گودبرداری شد و اگر همان زمان به منطقه گودبرداری شده دوغاب سیمان تزریق می‌کردند، شاهد مشکلات امروز نبودیم.

طی چند روز گذشته موضوع رسیدگی به وضعیت محوطه پشتی تئاتر شهر در پی اظهارات وزیر ارشاد و ارسال نامه از سوی صفار هرندی به شهردار تهران بار دیگر بر صدر اخبار شهری تهران قرار گرفت.

مدیرعامل متروی تهران درباره مقصران اصلی این حادثه اظهار داشت: یافتن مقصران اصلی این حادثه کار دشواری نیست. هر عملیات ساختمانی در کشور یک کارفرما دارد و یک مشاور و طراح و یک پیمانکار و تمام این موارد در اسناد مربوط به انجام عملیات گودبرداری وجود دارد.

محسن هاشمی یادآور شد: از همان ابتدا هم شرکت مترو با گودبرداری مربوط به محوطه پشت تئاتر شهر مخالف بود و این موضوع را به شهردار قبلی تهران گوشزد کرده بودیم و معتقدم وارد کردن متروی تهران به این تخلف یک بحث انحرافی است.

اظهار نظر هنرمندان

عزت‌الله انتظامی در این‌باره گفت: انتظار داریم شهرداری که سینما و تئاتر می‌سازد، به تئاتر شهر توجه بیشتری بکند. به گفته او، مهندسان تشخیص داده‌اند که صدمات وارد شده به تئاتر شهر بر اثر گود‌برداری در ضلع جنوبی ساختمان است.

شهرداری پارکینگ تئاتر شهر را تبدیل به مسجد کرده، ولی پیشنهاد ما این است که به جای مسجد، سالن تئاتر و تکیه ملت را درست کنند.

بهزاد فراهانی، بازیگر تئاتر و سینما نیز اظهار داشت: ما با مترو مشکلی نداریم. من و ایرج راد از مدیرعامل مترو خواستیم تا ملاحظات تئاتر شهر را درنظر بگیرد، او هم قول داد و به قولش عمل کرد. اما مشکل، ساخت و ساز ضلع جنوبی است.

نباید اجازه می‌دادند پارکینگ تئاتر شهر تخریب شود. اگر می‌خواهند مسجد بسازند، در خیابان صبای جنوبی، محل مناسبی برای احداث مسجد است.

وی ادامه داد: با این حال در این 3‌سالی که قالیباف شهردار شده، وضعیت بهتر شده است، به تئاتر کمک کرده و نگاه محبت آمیزی داشته است.

من این را تحسین می‌کنم. الان هم اگر شهرداری می‌خواهد لطفی داشته باشد، این محل را تبدیل به چند سالن تئاتر کند و یک تکیه برای تعزیه ایجاد بشود

کد خبر 70597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز