گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همکاری شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استحکام تالار «قشقایی» مجموعه تئاتر شهر، گفت: این تالار کاملا امن و بدون هیچ ایرادی است.

سید هادی ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تنها مورد نگرانی مربوط به سازه تئاتر شهر، تالار قشقایی در ضلع جنوبی این تالار بود که با همکاری وزارت ارشاد،گروه فنی شهرداری نسبت به استحکام این تالار ظرف یک ماه گذشته اقدام کرده و این اقدامات به پایان رسیده است.

وی همچنین در مورد توافق شهرداری با وزارت ارشاد نیز توضیح داد: پس از جلسه با وزارت ارشاد، خانه هنرمندان و مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار شدکه شهرداری تهران در ضلع جنوبی تئاتر شهر که محل مورد اختلاف بود، پارکینگ، مسجد و گالری نمایش‌های آیینی را احداث کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه را شرکت سرمایه‌گذاری‌ و مشارکت‌های مردمی شهرداری اجرا خواهد کرد. ایازی پیش از این درباره وضعیت تئاتر شهر گفته بود: بخشی از آنچه در تئاتر شهر اتفاق افتاده به موضع‌گیری دیرهنگام وزارت ارشاد باز می‌گردد؛ چرا که ما بارها از مسئولان وزارت ارشاد خواستیم تا نظر کارشناسان را درباره کاربری بنای مجاور تئاتر شهر اعلام کنند اما تاکنون هیچ پاسخی به ما داده نشد.

براساس گفته‌های سخنگوی شهرداری در اواخر آذر ماه جاری، کاربری ساختمان مجاور تئاتر شهر براساس آنچه در متن پروژه آمده، کاربری احداث مسجد است و هیچگاه قرار نبوده در آن بنای تجاری احداث شود.

او همچنین از بازدید کارشناسان انجمن معماری ایران و سازمان مشاور فنی از تئاتر شهر یاد کرده و گفته بود: براساس گزارش کارشناسی، گود‌برداری سازه مجاور تئاتر شهر آسیبی به اصل سازه وارد نکرده است و از سوی دیگر، احتمال آن می‌رود که اقدامات مرمتی صورت گرفته در داخل تئاتر شهر یکی از دلایل ایجاد ترک و ریزش دیواره‌ها در برخی سالن‌ها باشد.

کد خبر 73793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز