پیشرفت علم و دانش به کمک بشر آمده تا بتواند با کمک راهکارهایی از برخی بیماری‌ها مثل آلزایمر خلاص شود. اینجاست که مدیران و کارشناسان تلاش می‌کنند این یافته‌ها را در اختیار شهروندان قرار دهند تا معلوماتشان را افزایش و راهکار مناسب را برگزینند؛ مثل اتفاق خوبی که‌ در محله باغ خزانه افتاده است.

کارگاه سلامت خزانه17

به گزارش همشهری آنلاین، به همت مسئولان اداره سلامت شهرداری منطقه۱۷، دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای ویژه در مساجد محله باغ خزانه برگزار می‌شود که موضوع آن آشنایی با بیماری آلزایمر و زوال عقل و شناخت راه‌ها و روش‌های پیشگیرانه و درمانی برای گروه سالمندان است. کارشناسان اداره سلامت این شهرداری عقیده دارند اگر سالمندان محله باغ خزانه به طور منظم و مستمر در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند، دیگر دچار آلزایمر و زوال عقل نمی‌شوند، چراکه متخصصان و کارشناسان باتجربه‌ای در مساجد حضور دارند که وظیفه‌شان کمک به بهبود وضعیت سلامت سالمندان و جلوگیری از بیماری‌های شایع این دوران است.

اکنون کارگاه آموزشی اداره سلامت شهرداری منطقه۱۷ در تمامی مساجد محله باغ خزانه راه‌اندازی شده و کارشناسان اداره سلامت و متخصصان علم تغذیه و روان‌شناسی در ساعات تعیین‌شده حضور دارند و در خصوص علائم و نشانه‌های بیماری آلزایمر، علت بیماری، درمان بیماری و همچنین توجه به تغذیه سالم، کنترل کلسترول، جلوگیری از چاقی، مصرف امگا۳ و ماهی، ورزش کردن و موارد دیگر توضیحاتی ارائه می‌کنند.

کارگاه‌های آموزشی چگونگی پیشگیری و درمان آلزایمر  ویژه سالمندان به‌صورت مستمر از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر در همه مساجد محله باغ خزانه برگزار و حضور ساکنان دیگر نیز تا زمان برپایی این دوره‌ها در محله‌های دیگر منطقه۱۷ بلامانع است.

کد خبر 711457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha