چندی پیش سردیس تیمسار فلاحی ناپدید شد و حالا مشخص نیست که مقصر این ناپدید شدن سردیس با چه کسی است. براساس گفته سخنگوی شورای شهر، ارتش برای این جا به جایی باید سازمان زیباسازی شهرداری را در جریان می‌گذاشت اما این اتفاق رخ نداد.

ناپديد شدن سرديس تيمسار فلاحي

به گزارش همشهری آنلاین، چندی پیش در رسانه‌ها خبری مبنی بر مفقود شدن سردیس تیمسار فلاحی منتشر شد که در همان ابتدا روایت‌های متفاوتی گفته می‌شود.

در ابتدای این اتفاق برخی افراد به دنبال سارق برای کشف سردیس و برخی افراد هم از تخریب آن به دلیل اغتشاشات سخن می‌گفتند که پیگیری‌های شهرداری تهران نیز نتیجه مثبتی تا عصر روز گذشته نداشت؛ تا جایی که سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای از برداشتن این سردیس برای تعمیر خبر داد.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته 18 مهرماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «سردیس سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی مهر ۱۳۹۴ در تقاطع خیابان‌های ولی‌عصر و شهید فلاحی (محله زعفرانیه تهران) نصب شده بود، به دلیل گذشت زمان و نیاز به ترمیم، به کارگاه ساخت آثار تجسمی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش منتقل شده تا پس از بازسازی در محل قبلی خود نصب شود».

اما مسئولان مدیریت شهری نظر دیگری دارند و علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره مفقودی سردیس تیمسار فلاحی اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد که این مجسمه سرقت شده، چراکه هیچگونه هماهنگی با سازمان زیباسازی و مجموعه شهرداری تهران انجام نشده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا سردیس توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شده، گفت: اگر مجموعه‌ای بخواهد، اقدامی درباره سردیس‌ها انجام دهد باید با زیباسازی هماهنگ کند و تا به حال با سازمان زیباسازی هیچگونه هماهنگی نشده است. این مجسمه در سازمان زیباسازی وجود ندارد.

مسئولان شهری معتقدند وظیفه نگهداری مجسمه‌های تهران با سازمان زیباسازی است و برهمین اساس شهرداری تهران موضع‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 711935
منبع: آنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha