دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

ناصر قراگزلو: بعد از بازی منتخب سرخابی‌ها مقابل تیم منتخب لیگ ایران بود که امیر قلعه‌نویی برنامه تیمش را برای تعطیلات اجباری لیگ، حضور در جزیره کیش، یا اردوی ترکیه اعلام کرد که در این بین شرایط خوب کمپ آنتالیا، امیر قلعه‌نویی را مجاب ساخت که اردوی تیمش را در ترکیه برپا کند.

امیر قلعه‌نویی که پیش از شروع فصل، تمرینات تیمش را در استانبول برگزار کرده بود این بار و به‌دلیل شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی خوب جنوب کشور ترکیه، آنتالیا را برای اردوی تیمش انتخاب و مهر تاییدی بر آن زد تا مسئولان این تیم، اقدامات لازم برای حضور استقلال در ترکیه را انجام دهند.

امیر قلعه‌نویی اهداف تیمش را از حضور در اردوی ترکیه این گونه تشریح می‌کند:« هدف اول بسترسازی لازم برای ارتقای شرایط فنی و روحی تیم است. به همین دلیل نیز تمام برنامه‌های تمرینی استقلال تا پایان این اردو مشخص و تدوین شده است.»

قلعه‌نویی نسبت به تعطیلی لیگ معترض است: «در این رابطه گلایه دارم. واقعا مانده‌ایم در یک فصل چند بار بدنسازی کرده و بازیکنان تیم را آماده حضور در مسابقات کنیم. به دلیل برخی مشکلات در اردوی ترکیه ما حد وسط را انتخاب کردیم یعنی اینکه در اردو یک روز، تاکتیکی تمرین می‌کنیم و روز دیگر به تمرینات بدنسازی می‌پردازیم. هدف اصلی ما نیز از انتخاب چنین روشی این است که می‌خواهیم آمادگی آرمانی بازیکنانمان را حفظ کنیم.»

وی از جذب دو بازیکن مدنظرش که گفته می‌شود یک هافبک بازیساز و یک مهاجم هدف (سرزن) است نیز غافل نیست و درصدد است با اضافه کردن دو بازیکن دیگر، تیمش را از هر لحاظ برای ادامه لیگ و خصوصا لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. قلعه‌نویی  بهتر از هرکس دیگری می‌داند که تیمش در نیم‌فصل دوم حق اشتباه ندارد و از دست دادن امتیاز شاید به قیمت از دست دادن صدرنشینی و قهرمانی لیگ تمام شود؛ موضوعی که اولویت اصلی امیر قلعه‌نویی در این فصل محسوب می‌شود.

او شرایط تیمش را در اردوی ترکیه بسیار خوب توصیف می‌کند و می‌گوید: «شرایط خوبی بر اردوی ما حاکم است و به لحاظ تمرینی و امکانات اردو، کاملا راضی هستیم. البته باید بگویم ما برای تفریح، اردوی ترکیه را انتخاب نکردیم.» قلعه‌نویی درخصوص دیدار حساس پیش‌روی تیمش با سپاهان می‌گوید: «در ترکیه برنامه دیدار با سپاهان را مرور می‌کنیم و مسلما از بازی سختی که برابر این تیم خوب و منسجم داریم غافل نیستیم. ضمنا در اردو از تغییرات سپاهان در عرصه مربیگری هم خبردار شدم. به هر حال امیدوارم تغییرات به وجود آمده برای این تیم هم مثمرثمر باشد.»

سـرمربی اسـتقلال در پایـان صحبت‌هایش از دیدارهای تیم‌ملی ایران در تورنمنت عمان می‌گوید: «بازی با اکوادور را دیدم. عملکرد نسبتا خوبی را از بازیکنان ایران شاهد بودیم.  فقط تعجب کردم که برهانی چرا زود تعویض شد.  چون به هر حال اعتقاد دارم او می‌توانست برای تیم‌ملی بیشتر از اینها مفید باشد.»

سرمربی استقلال همچنین برای اردوی تیمش دو توصیه ویژه نیز داشته؛ اول اینکه به بازیکنان تیمش توصیه کرده در تمرینات و بازی‌های درون‌تیمی به گونه‌ای ظاهر شوند که بازیکن هم تیمی‌شان را مصدوم نکنند ضمن آنکه تمام سعی و تلاش‌شان را بکنند تا افت بدنی محسوسی در این اردو نداشته باشند.

وی به برخی از واسطه‌های حضوریافته در اردوی ترکیه نیز اشاره کرده و گفت: «تنها در روز چهارشنبه یعنی یک روز قبل از پایان اردو می‌توانند بازیکنان مورد نظر خودشان را به اردو بیاورند، تا در اردو تست بدهند و در صورت تایید کادر فنی، بازیکن مورد نظرمان را جذب می‌کنیم.»

استقلال، پنجشنبه در تهران

مدیرعامل استقلال، امروز راهی ترکیه می‌شود تا از نزدیک ناظر شرایط اردو و چگونگی تمرینات تیمش باشد. اردوی استقلال نیز پنجشنبه در آنتالیا به پایان می‌رسد و صدرنشین لیگ به تهران باز می‌گردد تا پس از یک روز استراحت، قلعه‌نویی برنامه آماده‌سازی تیمش را از شنبه برای رویارویی با سپاهان در تهران دنبال کند.مدیرعامل استقلال پس از عقد قرارداد با اسپانسر جدید در روز شنبه، آسوده از بابت حامی مالی تیمش در نیم فصل دوم در صدد است در ترکیه به ساماندهی امور بپردازد. واعظ آشتیانی قرارداد اسپانسر تیم را با یک مرکز صوتی و تصویری جدید تا پایان فصل منعقد کرده؛ قراردادی که به نظر می‌رسد برای لیگ قهرمانان آسیا نیز تمدید شود.

منیعی، تنها مصدوم استقلال

هافبک چپ‌پای استقلال تنها بازیکن مصدوم استقلال در اردوی ترکیه محسوب می‌شود؛ بازیکنی که البته از بند مصدومیت به طور نسبی‌ رهایی یافته اما با صلاحدید پزشک تیم فعلا به طور انفرادی و جدا از سایر بازیکنان تمرین می‌کند.

بازگشت جباری

مسلما بازگشت کلیدی‌ترین بازیکن استقلال می‌تواند بسیاری از مشکلات خط میانی این تیم را حل کند.مجتبی جباری از شنبه هفته آینده پس از MRI دقیقی که از پای خود خواهد گرفت قادر است تا با خیال راحت تمریناتش را از سر بگیرد. جراح جباری معتقد است وی می‌تواند از هفته آینده تمریناتش را با استقلال آغاز کند.

کد خبر 71239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز